اقتصاددانان بر این باورند که برای توسعه یک واحد اقتصادی، باید ۲ واحد توسعه حمل و نقل جادهای را ایجاد کرد. سرمایهگذاری مستقیم بر روی زیرساختهای حمل و نقل، فعالیتهای اقتصادی را تحریک میکند و با کاهش هزینههای تجارت و نقل و انتقال، باعث بهبود رقابتپذیری میشود که در نهایت به پیشرفت اقتصادی کمک میکند. […]
اقتصاددانان بر این باورند که برای توسعه یک واحد اقتصادی، باید ۲ واحد توسعه حمل و نقل جادهای را ایجاد کرد. سرمایهگذاری مستقیم بر روی زیرساختهای حمل و نقل، فعالیتهای اقتصادی را تحریک میکند و با کاهش هزینههای تجارت و نقل و انتقال، باعث بهبود رقابتپذیری میشود که در نهایت به پیشرفت اقتصادی کمک میکند.
بر همین اساس مدیریت ارشد استان کرمانشاه تمرکز ویژهای بر فعالسازی تمام ظرفیتهای استان با هدف توسعه زیرساختهای جادهای ایجاد کرده است به طوری که فقط از محل اعتبارات اربعین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۸۰ کیلومتر از جادههای اصلی استان آسفالت شد.
با هدف تحقق برنامههای دولت سیزدهم و استاندار کرمانشاه، تلاش مسئولان عمرانی استانداری و مدیران راهداری استان خدمات چشمگیری را در این حوزه در سال گذشته رقم زد؛ از جمله:
۱. بهسازی و آسفالت ۹۴ کیلومتر راه روستایی (بهرمندی ۲ هزار و ۱۰۰ خانوار از جاده آسفالته)
۲. انجام ۶۱۰ کیلومتر عملیات آسفالتی در استان
۳. احداث و تعریض ۱۴۷ دستگاه پل
۴. زیرسازی ۱۳۹ کیلومتر راه روستایی برای انجام عملیات آسفالتی
۵. ایمنسازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان
۶. رشد ۲۵ درصدی جابجایی کالا توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان
۷. کاهش ۵۰ درصدی فوتیهای ناشی از حوادث جادهای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳
۸. کسب رتبه اول کشور در زمینه درآمد در سال ۱۴۰۲ با رشد ۲۳۲ درصدی
- منبع خبر : مژده خبر
Sunday, 22 December , 2024