دکتر وحید محمدی در گفتوگو با خبرنگار اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه اظهار کرد: خیلی از شهرهای دنیا و حتی ایران بدنبال دریافت برند شهر خلاق اند که تاکنون برخی موفق به دریافت و برخی نیز نتوانسته اند دریافت کنند اما کرمانشاه با دارا بودن ظرفیت و تنوع غذایی و یک پرونده قوی، بعنوان شهر خلاق خوراک معرفی و این برند دریافت شده است، اما دریافت برند شهرهای خلاق به تنهایی کافی نیست، بلکه هدف اصلی باید تبدیل آن برند به اقتصاد باشد.
وی با بیان اینکه گردشگری خوراک نه تنها در ایران بلکه در دنیا رونق گرفته است افزود: خوراک، بخشی از آن همچون شیرینی ها قابل سوغات است، اما اکثریت آن قابل سوغات نیست و مخاطب خوراک باید حتماً سفر کند که این یعنی یک فرصت ویژه برای افزایش میزان گردشگر به کرمانشاه و افزایش گردشگر نیز برابر است با رونق اقتصادی و بالا رفتن ارزش افزوده که بسیار مهم است.
محمدی با تاکید بر اینکه شهر خلاق خوراک میتواند به اقتصاد مردم کرمانشاه کمک کند ادامه داد: ترویج و معرفی بیشتر برند شهر خلاق خوراک امری مهم و ضروری است که شهرداری و در زیرمجموعه آن سازمان فرهنگی بعنوان دبیرخانه شهر خلاق خوراک اقدامات خوبی در این زمینه با برگزاری جشنواره های متفاوت و ابتکاری انجام داده که قابل تقدیر است و باید تداوم یابد.
معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: بعد از دریافت برند شهر خلاق خوراک، ما شاهد پویایی و نشاط کرمانشاه هستیم که نمونه آن را با برگزاری جشنواره های متعدد در شهر و حتی روستاها میبینیم که باعث رونق شده است.
وی در پایان گفت: اما در این حوزه نباید فقط از شهرداری انتظار داشت، بلکه دیگر نهادهای دولتی و خصوصی، از حوزه گردشگری تا شرکت های بومگردی، اصناف وابسته و… نیز باید پای کار آن باشند تا مسیر توسعه شهر خلاق خوراک سرعت گیرد.
Sunday, 22 December , 2024