مژده خبر- به مناسبت دهه مبارک فجر، میز خدمت و دیدار مردمی مسئولان ارشد دستگاه قضایی استان کرمانشاه، روز دوشنبه در دادگستری کل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر،این دیدار مردمی با حضور رئیس کل دادگستری، رئیس محاکم عمومی و انقلاب، معاون دادستان و روسای اجرای احکام، مدیران کل ثبت اسناد، پزشکی قانونی و اداره زندانها در نمازخانه پیامبر اعظم (ص) دادگستری کل استان کرمانشاه  برگزار شد.

در این دیدار ۲۷۰ نفر از شهروندان استان به‌ صورت مستقیم، درخواست‌ها و مشکلات خود را با مسئولین عالی قضایی استان در میان گذاشتند.

دکتر توسلی زاده در حاشیه این دیدار گفت: هدف اصلی دادگستری استان کرمانشاه در راستای بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، آسان کردن زندگی برای مردم است که باید الگوی همه دستگاه‌ها باشد.

 وی خاطرنشان ساخت: در ارتباط چهره به چهره، جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف از مباحثی است که باید مد نظر قرار دهیم و به دست آوردن رضایتمندی مردم باید هدف نهایی ما باشد

رئیس کل دادگستری یادآور شد: براساس فرموده مقام معظم رهبری باید سه خصیصه مردمی بودن، ضد فساد و انقلابی بودن در دستگاه قضایی موج بزند. مردمی بودن یعنی قوه قضاییه پناهگاه مردم شود و مردم درخواست‌های خود را مطرح کنند، در این مسیر لازم است دسترسی مردم به دستگاه قضا و عدالت آسان شود. لذا باید دسترسی مراجعین به دادگستری به بالاترین مقام‌ها آسان باشد و مردم بتوانند مشکلات خود را در کوتاه‌ترین زمان به مسئولان اطلاع دهند.

وی افزود: به همه مدیران اجرایی توصیه می کنم که موانع دسترسی مردم و ملاقات با شهروندان را بردارند و به‌صورت مستمر با آنان دیدار رو در رو داشته باشند زیرا این کار باعث کاهش واسطه‌گری و فساد در جامعه خواهد شد.

لازم به ذکر است برنامه مستمر ملاقاتهای مردمی دکتر توسلی زاده روز‌های دوشنبه هر هفته در دفتر ایشان برگزار می‌شود و در همین راستا، رئیس کل دادگستری و  مدیران ارشد قضایی استان در ۲۸ ماه گذشته بیش‌ از ۱۹۵ هزار ملاقات فردی با شهروندان کرمانشاهی داشته‌اند و به مشکلات آنها رسیدگی کرده اند.

نویسنده
  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر