مژده خبر- بسته ی داغ ترین خبرهای امروز مژده خبر را باهم بخوانیم.

 

۱- جهانگیری: شورای نگهبان دلایل رد صلاحیتم را منتشر کند
اسحاق جهانگیری: شورای نگهبان مرا در سال ۹۶ تایید کرد، چهار سال بعد مرا رد صلاحیت کرد. یکی از برادران از نهادی امنیتی با من صحبت کرد؛ من به ایشان گفتم نمی‌دانم چرا. من خودم را می‌شناسم. من از نظر اقتصادی و مدیریتی پرونده‌ام روشن است. هیچ دغدغه‌ای ندارم. ولی این کارها به ضرر شورای نگهبان است و در مصاحبه‌ای گفتم که هر دلیلی هست را منتشر کنید، الان هم می‌گویم./ جماران

۲- طلاق، نگران‌کننده شده است
حجت‌الاسلام رفیعی در سخنرانی دیشب در مراسم فاطمیه در حضور رهبر انقلاب: آمار طلاق به ۲۵ درصد رسیده، من بعضی شهرها مثل یزد رفتم می‌گفتند قبل از انقلاب یک طلاق هم نداشتیم یا در سمنان می‌گفتند ما اصلاً محضر طلاق نداشتیم، اینقدر کم بود که برای طلاق باید می‌رفتیم تهران.

۳- بعد از طلاق چه کسی سرپرست سگ، گربه و سایر حیوانات خانگی می‌شود؟
بر اساس قانون جدیدی که از روز چهارشنبه در اسپانیا اجرایی شد، برای اولین بار حیوانات خانگی، نه به عنوان «اشیاء» بلکه به عنوان «موجودات زنده و باهوش» به رسمیت شناخته می‌شوند.در نتیجه، دادگاه‌های خانواده نیز باید هنگام تصمیم‌گیری دربارۀ اینکه چه کسی بعد از طلاق باید از سگ، گربه، ماهی قرمز، لاک پشت یا پرنده مراقبت کند، هم «رفاه» حیوانات را در نظر بگیرند و هم نیازهای خانواده./یورونیوز

۴-  پاپ فرانسیس: جایگزینی فرزند با سگ و گربه ما را از انسانیت دور می‌کند
پاپ فرانسیس ضمن انتقاد از کسانی که به جای بچه، حیوان خانگی نگه می‌دارند این کار را باعث سلب انسانیت دانست. رهبر کاتولیک‌های جهان کسانی را که به جای فرزندآوری به دنبال نگه داشتن سگ و گربه هستند، خودخواه نامید.

۵- یک کارگردان سینما: شکستن تخمه هم، یک تفریح لاکچری شد!
سعید روستایی، کارگردان فیلم‌های پُرفروش و موفق «ابد و یک روز» و «متری شیش و نیم»، با انتشار یک متن و عکس در اینستاگرامش، به گرانی‌های این روزها، طعنه زد. او نوشت: «امروز فهمیدم از این به بعد خوردن تخمه سیاه هم جزو تفریحات لاکچری محسوب می‌شه! کیلویی ۱۳۰ هزار تومان!؟»

۶- تحلیل عماد افروغ از یکدست شدن حاکمیت: یک جناح نمی‌تواند کشور را اداره کند
من می‌ترسم که این یکدستی مضمونی تبدیل شود به یکدستی جناحی و این زنگ خطر خواهد بود؛ زیرا جامعه بدون تکثر معنا ندارد و اداره‌ی کشور هم بدون تکثر معنا ندارد. توصیه‌ بنده به مسئولان نیز این است که در برابر نقدهایی که از آن‌ها می‌شود سعه‌صدر داشته باشند. امام یک جمله زیبا دارد که بنده نقل به مضمون می‌کنم. ایشان می‌فرمایند: «حتی تخطئه هم موجب سازندگی است.». حالا نقد که دیگر جای خود دارد. تخطئه‌تان کردند! از آن فرصت بسازید، جواب بدهید! جواب عالمانه بدهید. با سند هم جواب دهید، اینکه برای شما یک فرصت است./ انصاف نیوز

۷- ابرثروتمندان جهان، یک تریلیون دلار دیگر به جیب زدند
۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان در سال گذشته یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۲۱ مجموعاً یک تریلیون دلار به دارایی‌های خود افزوده‌اند. به گزارش سی‌ان‌ان، ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، تنها در ۱۲ ماه گذشته نزدیک به ۱۱۸ میلیارد دلار به دست آورده است. این در حالی است که بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد۱۵۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۱ به زیر خط فقر فرو رفته‌اند.

۸- ترور یکی از فرماندهان حزب الله عراق در بغداد به همراه خانواده‌اش
ساعت ۱۵ دیروز به وقت بغداد، افراد مسلح ناشناس با یورش به منزل مسکونی یکی از فرماندهان تیپ ۴۵ حشد الشعبی (حزب الله) پدر خانواده احمد عبدالمطلب رزاق (متولد ۱۹۸۰) ، مادر (۱۹۸۹) و سه کودک را به رگبار بستند. مادر و فرزندان در منزل شهید شدند و پدر خانواده که جراحت‌های شدیدی دارد به بیمارستان منتقل شد.

۹- توییتر هم دست به تیغ شد/ استکبار مجازی ادامه دارد
از ساعاتی قبل توییتر هزاران اکانت فارسی را به خاطر انتشار محتوا درباره حاج قاسم سلیمانی و تشییع شهدا مسدود کرده است. پیش از توییتر اینستاگرام این اقدام علیه ایرانی ها را به صورت بی سابقه ای انجام داده بود. مسئولین فضای مجازی کشور تا کنون واکنش عملی در قبال این تروریست مجازی علیه کاربران ایرانی نداشته‌اند.

  • نویسنده : جعفرجعفری فعال رسانه‌ای
  • منبع خبر : مژده خبر