مژده خبر- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : میزان تولیدات کشاورزی استان از مرز ۵ میلیون تن گذشت.

نوربخش حاتمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال “جهش تولید”از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: در همین راستا امسال ۳۱ پروژه برای جهش تولید در بخش کشاورزی استان در نظر گرفته شد که با اجرایی کردن آنها بیش از ۵۲۰ هزار تن به مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان اضافه شده است.

حاتمی ادامه داد: هم اکنون مجموع تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه از چهار میلیون و ۵۸۰ هزار تن در پایان سال گذشته به بیش از پنج میلیون و ۱۰۲ هزار تن رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۳۷۸ هزار تنی تولیدات زراعی استان در امسال، گفت: میزان تولیدات زراعی استان از سه میلیون و ۷۷۱ هزار تن به چهار میلیون و ۱۴۹ هزار تن رسیده است.

حاتمی ادامه داد: همچنین تولیدات باغی استان کرمانشاه از ۳۰۹ هزار تن سال گذشته به ۳۸۰ هزار تن رسیده است.

حاتمی اشاره‌ای هم به تولیدات دامی استان کرمانشاه داشت و گفت: مجموع تولیدات دامی استان از ۴۷۹ هزار تن سال گذشته به ۵۵۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: پایان سال گذشته میزان تولیدات گوشت قرمز و شیرخام استان به ترتیب ۴۰ و ۳۵۰ هزار تن بوده که هم‌اکنون به ۴۵ و ۴۰۰ هزار تن رسیده‌ است.

حاتمی اضافه کرد: میزان تولیدات شیلاتی استان نیز سال گذشته ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن بوده که این میزان تا پایان امسال به ۲۳ هزار و ۶۰۰ تن می‌رسد.

  • منبع خبر : ایسنا