به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب در تاریخ ۲دی ماه سال جاری ،صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلام آباد غرب رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فنی وحرفه ای برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین […]

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب در تاریخ ۲دی ماه سال جاری ،صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در شهرستان اسلام آباد غرب رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای و جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه همایش وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه فنی وحرفه ای برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین زمانی موسوی با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یک شعار نیست، یک شعور و راهبرد است
دانشگاه و حوزه باید به دنبال مطالبه‌ای بروند تا ببینند چقدر کار علمی شده است.
باید کاری کنیم که سخن و کار شما علم را زنده، بیدار و با نشاط و خدا را راضی کند، پیش خودمان قبل از انجام هر کاری باید ببینیم که این کار دل‌ها را می‌میراند یا جامعه را سرزنده می‌کند
همچین نماینده ولی فقیه از کار ارزشمند دکتر کیومرث سبزواری من باب جلسه تعامل بین دانشگاه و حوزه علمیه تقدیر تشکر کرد.
دکتر کیومرث سبزواری ریاست دانشگاه فنی وحرفه ای این همایش با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه آرمان بلند امام راحل (ره) بود که فراوان بر آن تأکید می فرمود.اظهارکرد: در باب وحدت حوزه و دانشگاه  معرفت شناسی ضروری است، بنابراین برداشت سنتی و تاریخی و برداشت معرفتی و شناختی و مدرن باید با هم تقارب داشته باشند.
دکتر سبزواری مهم‌ترین جذبه استاد حوزه و دانشگاه را محبوبیت اخلاقی دانست و گفت،

واژه وحدت و اتحاد دو مفهوم متفاوت دارد ولی در عرصه محاورات علمی وحدت و اتحاد همگرایی در نقاط مشترک بین حوزه و دانشگاه با حفظ مسائل حوزوی و علمی است و ملاک وحدت در جامعه اسلامی انسجام اسلامی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهیدانِ عالم از جمله شهید مطهری و شهید مفتح نقش اساسی در ایجاد نظام اسلامی داشتند، بقاء نظام اسلامی را نیز وابسته یه مجاهدت اساتید و عالمان حوزه و دانشگاه دانست.

✍ مسعود باقری مسئول نمایندگی پایگاه خبری مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب

  • منبع خبر : مژده خبر