مژده خبر- آیین تجلیل از خیرین اقتصادی استان کرمانشاه به همت اتاق بازرگانی استان باحضور مسئولین استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد.

مهم ترین راهکار برای دفاع از نظام، جهاد تبیین است

فرمانده سپاه نبی کرم (ص) استان کرمانشاه از سابقه قدیمی مردم کرمانشاه در کمک به نیازمندان یاد کرد و گفت: کرمانشاه تابلو ارزشمند کمک به نیازمندان است.

 سردار بهمن ریحانی، پیش از ظهر امروز پنج شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ در آیین تجلیل از خیرین اقتصادی استان کرمانشاه، با بیان اینکه کرمانشاه جایگاه زیبا و تابلوی ارزشمندی از خود در زمینه کمک به نیازمندان در سال‌های اخیر به نمایش گذاشته است، مشارکت در کمک به آسیب دیدگان سیل، زلزله، زندانیان و کسانی که در ایام کرونا دچار آسیب اقتصادی شدند را نمادی برای حضور مردم و فعالان اقتصادی استان در امور خیر دانست.

به گفته فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه، تنها در سال گذشته به همت دستگاه قضایی و خیرین ۱۴۰۰ نفر از زندانیان جرائم مالی آزاد شدند و در کشور بعد از استان فارس بهترین عملکرد را از این نظر داشتیم.

ریحانی از  اقداماتی که در دو، سه سال اخیر با شیوع بیماری کرونا و برای کمک به نیازمندان صورت گرفت هم یاد کرد و افزود: در این مدت بیش از ۸۵۰ هزار بسته معیشتی به مبلغ حداقل ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار بسته آموزشی و بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

وی از سبقه قدیمی کرمانشاهیان و خصوصا فعالان اقتصادی و بازاریان در امور خیر هم یاد کرد و گفت: اصناف در زمان جنگ که دولت شرایط سختی داشت نیز کمک شایانی کردند.

موضوع دیگری که فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه به آن اشاره کرد آگاهی خوب بازاریان و اصناف کرمانشاه در حوادث اخیر کشور بود و خاطرنشان کرد: علی رغم همه تلاش‌های دشمن، بازاریان کرمانشاه آب به آسیاب دشمن نریختند و اجازه ندادند بازار یک روز تعطیل شود.

ریحانی با بیان اینکه دشمن دلسوز ما نیست و قطعا از فوت خانم « مهسا امینی» ناراحت نشده، تاکید کرد: دشمن تلاش کرد با ایجاد فضاسازی به کشور صدمه بزند و قطعا خیر و صلاح ما را نمی‌خواهد.

وی بخشی از اعتراضات و نگرانی مردم از برخی از مشکلات موجود در کشور را به حق دانست که ناشی از برخی عملکردهای نادرست است و افزود: در این بین عده‌ قلیلی هم فریب فضای مجازی و تبلیغات دشمن را خوردند و البته برخی هم از وابستگان به دشمنان بودند.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه یادآور شد: اما باید بدانیم حتی اگر افراد دیگری هم سر کار بیایند، هیچگاه دشمنان اجازه نخواهند داد همه چیز گل و بلبل شود، زیرا از اساس با کشوری که بسترش دین خداست، مشکل دارند.

ریحانی انقلاب جمهوری اسلامی را فرصتی برای احیای دین مبین اسلام دانست و اظهار کرد: امروز انقلاب ما به الگوی پیشرفت برای بسیاری از کشورها تبدیل شده و دین اسلام نیز روز به روز در حال قدرتمند شدن و نفوذ در سایر کشورها است.

به گفته وی، قدرت اسلام برای دشمنان قابل تحمل نیست و از همین رو بیش از ۴۰ سال است که تلاش کردند به ما آسیب و صدمه بزنند و حتی ما را به سرنوشت عراق و سوریه دچار کنند، اما جمهوری اسلامی امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که شاخ و برگهایش در سراسر جهان گسترده شده و در برابر توطئه دشمن خواهد ایستاد.

فرمانده سپاه نبی اکرم (ص) وظیفه همه را در چنین شرایطی برای دفاع از نظام انقلاب اسلامی و دین خدا خطیر دانست و گفت: مهمترین راهکار برای دفاع از نظام، جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

پس از اتمام سخنان سردار ریحانی، نوبت به سخنرانی رییس کل دادگستری استان کرمانشاه رسید.

رونق تولید و ایجاد شغل بهترین راهکار مقابله با جرائم است

 

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه معتقد است، عامل وقوع بسیاری از جرائم و پرونده‌هایی که وارد دادگستری می‌شود، مشکلات اقتصادی است.

پرویز توسلی‌زاده در آیین تجلیل از خیرین اقتصادی استان کرمانشاه که امروز (۲۸ مهر) برگزار شد، با اشاره به اینکه موضوع اقتصاد و تولید همواره مسئله اول کشور بوده و مقام معظم رهبری نیز همواره بر آن تاکید داشته اند، افزود: سال گذشته ۵۵۰ هزار پرونده در دادگستری کرمانشاه مطرح شده که بخش زیادی از آنها ریشه در مشکلات اقتصادی دارد.

وی راهکار رفع بسیاری از مشکلات، جرائم و آسیب‌های اجتماعی را رونق تولید و ایجاد اشتغال دانست و عنوان کرد: دادگستری کرمانشاه نیز مسائل اقتصادی و خصوصا اقتصاد مقاومتی را به صورت ویژه دنبال می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از همت دادگستری برای رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی هم یاد کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از ۴۰ جلسه با فعالان اقتصادی بخش خصوصی داشتیم و مسائل ۱۴۰ واحد مورد بحث و بررسی و رسیدگی قرار گرفته است.

توسلی زاده در ادامه به راه اندازی “شورای خیرین” در کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور نیز اشاره کرد و افزود: این شورا تلاش می‌کند کمک‌های خیرین را برای رسیدن به دست نیازمندان واقعی ساماندهی کند. گسترش فرهنگ کمک به نیازمندان نیز از دیگر اهداف این شورا است.

وی با بیان اینکه این شورا به چند روش فعالیت دارد، یادآور شد: از یک سو هر فرد خیر به هر اندازه که بتواند می تواند به این شورا کمک کند که به دست نیازمندان خواهد رسید. از سوی دیگر کسانی که در کرمانشاه از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند می‌توانند مبلغی را در حساب این شورا به عنوان سپرده قرار دهند که تجمیع این مبالغ رقم قابل توجهی شده و می توان از محل سود آن فعالیت های خیریه انجام داد، به علاوه فرد هر زمان هم بخواهد می تواند اصل سپرده خود را خارج کند.

در ادامه مجتبی صفایی نائب رئیس اتاق اصناف کشور نیز از برخی تصمیمات اقتصادی نادرست که ممکن است منجر به هزینه برای کشور شود گلایه کرد.

وی با بیان اینکه باید در تصمیمات اقتصادی نظرات بخش خصوصی نیز شنیده شود، گفت: از دولت سیزدهم توقع داریم همکاری بیشتری در این زمینه با بخش خصوصی داشته باشد.

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر