مژده خبر- نیرنگ ملکه انگلیس، در احترام به بت و بت پرستی عنوان مقاله‌ای به قلم علامه شهید « مرتضی مطهری» است که به بهانه ی درگذشت ملکه جنگ طلب و استعمار گر ۹۶ساله بریتانیا تقدیم مخاطبان می شود.

 

شما مقایسه ای کنید میان کار ابراهیم بت شکن و همچنین کار رسول اکرم(صل‌ّالله علیه و آله)از یک طرف و کار ملکه انگلستان از طرف دیگرپیغمبر اکرم(صل‌ّالله علیه و آله) بعد از فتح مکه، به عنوان آزادی عقیده، بت ها را باقی نگذاشت و تمام بت ها را از بین برد؛ زیرا این بت ها «سمبل اسارت فکری مردم» هستند. صدها سال بود که فکر این مردم، اسیر این بت های چوبی و فلزی بود که به خانه کعبه آویخته بودند. پیامبر اکرم(صل‌ّالله علیه و آله)تمام این بت ها را در هم ریخت و واقعا مردم را، از جهت و خرافات آزاد کرد.

حال شما بیایید این کار را مقایسه کنید با این که ملکه یا پادشاه انگلستان در چند سال پیش در سفری که به هندوستان رفته بود، وقتی که می خواست به تماشای یک بت خانه برود، مردم عادی وقتی میخواستند داخل صحن آن بتخانه شوند؛ کفشهایشان را می کَندند، او هنوز به صحن نرسیده و خیلی قبل از رسیدن به صحن بت خانه، کفشهایش را به احترام بت ها کَند و بعد، از همه ی آن بت پرست ها مؤدب تر در مقابل بتها ایستاد و به آنها احترام کرد.

یک عده هم گفتند بیایید و ببینید که ملکه روشنفکر، چقدر به عقاید مردم احترام می گذارد!!! آنها نمی‌دانند که این نیرنگ استعمار و فریب بزرگ ملکه است. در حقیقت این کار ملکه انگلیس، احترام به اسارت است. در واقع احترام ملکه انگلیس به بت پرستی، احترام به جهل است. به اسم احترام به آزادی، ملکه انگلیس جهل و خرافات را ترویج می کند. همین بتخانه ها هستند که هند را به زنجیر کشیده اند و رام استعمارگر کرده است. آن احترام ملکه انگلیس احترام به آزادی نیست، خدمت به استعمار است.

منبع: مجموعه آثار شهید مطهری، جلد۲۴، صفحه ۱۲۳