مژده خبر- رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه گفت: ۴۰۰ هزار نفر در شهر کرمانشاه از نظر رفاهی در وضعیت بحرانی قرار دارند.

۴۰۰ هزار نفر در کرمانشاه از نظر رفاهی در وضعیت بحرانی قرار دارند

افشین آزادی در گفتگو با خبرنگار مابا اشاره به اینکه در شهر کرمانشاه ۴۰۰ هزار نفر از نظر رفاهی در وضعیت بحرانی قرار دارند، اظهار کرد: برنامه‌های محرومیت‌زدایی حوزه هنری استان کرمانشاه از نیمه دوم سال ۹۹ در محله‌های کم‌برخوردار کرمانشاه شامل مرادآباد، ملاحسینی، کرناچی و آقاجان به طور منظم آغاز و به دلیل استقبال مردم تصمیم برای توسعه و پیشرفت این برنامه‌ها در سال ۱۴۰۰ گرفته شده است.

وی افزود: در ابتدای کار کودکان و نوجوانان مناطق محروم به سینما برده شده و در مراحل بعدی با بردن تجهیزات سینمایی اکران فیلم در این مناطق انجام می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه تصریح کرد: چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ کارشناسان مجموعه حوزه هنری این استان در قالب جلسه کاری به محله ملاحسینی رفته و برای بررسی دقیق مشکلات از نزدیک با مردم دیدار کردند، پس از تحلیل مشاهدات میدانی هفته آینده برنامه‌های اجرایی به صورت دقیق اعلام می‌شود.

آزادی با بیان اینکه محور اصلی کار حوزه هنری استان کرمانشاه در محلات محروم آموزش است، گفت: طی استعدادیابی‌هایی که کارشناسان حوزه هنری در محله ملاحسینی شهر کرمانشاه انجام دادند، کودکان این محله در زمینه هنرهای تجسمی، ادبیات و موسیقی بسیار مستعد هستند و آموزش‌های لازم به صورت جدی در این حوزه‌ها انجام می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمانشاه افزود: علاوه بر اکران فیلم، اعزام گروهای تئاتر برای اجرای برنامه و برگزاری نشست‌های ادبی در محله ملاحسینی انجام می‌شود.

وی با اشاره به شرایط نامطلوب رفاهی، بهداشتی و اجتماعی مناطق محروم شهر کرمانشاه گفت: اجرای مستقیم طرح‌های فرهنگی و هنری در محله‌های مذکور ابتدا با هدف خدمت‌رسانی به مردم و در نهایت برای جلب توجه مسئولین و اصحاب رسانه به سمت این محله‌ها انجام می‌شود.

  • منبع خبر : مژده خبر