مژده خبر- مهمترین خبرهای مختلف امروز رابه صورت گزیده مرور می‌کنیم.

🔴 تماس تلفنی وزیرخارجه فرانسه با امیرعبداللهیان
شبکه «المیادین» گزارش داد که وزیر امور خارجه فرانسه در تماسی تلفنی با همتای ایرانی خود گفت‌وگو کرده است/ وزیر خارجه فرانسه در این گفت‌وگو خواستار بازگشت فوری ایران به مذاکرات هسته‌ای شد.

🔴 لبنان: مشکلی با دریافت سوخت از ایران نداریم
رئیس پارلمان لبنان: جنبش امل  در قبول کمک‌های سوریه، ایران، الجزائر و گروه‌های فلسطینی هیچ مشکلی ندارد و ما در خصوص هر کمکی که به لبنان شود، به ویژه از سوی ایران ، مصر یا هر کشور برادر یا دوست مشکل نداریم.

🔴 هشتمین طلای کاروان ایران توسط افروز
سعید افروز نماینده کشورمان در رشته پرتاب نیزه با رکورد ۴٠.۵ سانتی‌متر به مدال طلا پارالمپیک رسید. افروز تصمیم گرفت ۴ پرتاب از ۶ پرتاب خود را انجام دهد و دو مرتبه پیاپی رکورد جهان و پارالمپیک را شکست. افروز در اولین تجربه خود در مسابقات پارالمپیک ضمن ثبت دو رکورد جدید در جهان و پارالمپیک به اولین ورزشکار این کلاس با پرتابی بالای ۴٠ متر تبدیل شد.

🔴 جزئیات فرار «اشرف غنی» از زبان سفیر افغانستان در تاجیکستان
محمد زهیر اغبر: هیچ‌یک از معاونان اشرف غنی نمی‌دانستند او برنامه فرار از افغانستان را دارد. وزیر دفاع گفت یکی از مشاوران غنی با وزارت دفاع تماس می‌گیرد و می‌گوید رئیس‌جمهور ساعت ۱۶ برای نشست در آنجا خواهد بود. آن‌ها آماده شدند و منتظر غنی بودند اما در آن ساعت، ۳ هواپیما که غنی و خانواده‌اش در آنها بودند از فرودگاه کابل به پرواز درآمدند. غنی نه تنها از کشور فرار کرد بلکه همکارانش را به دست سرنوشت سپرد و پول هنگفتی را نیز با خود بُرد و از مردم دزدی کرد.

🔴 پدافند ارتش: روزانه حدود ۳۰ پرنده ناشناس کشف می‌کنیم
جانشین معاونت عملیات نیروی پدافند هوایی ارتش گفته در حال حاضر روزانه حدود ۵۰۰ تا ۴۰۰ پرنده را در آسمان کشور کشف می‌کنیم که از این تعداد حدود ۲۰ تا ۳۰ پرنده ناشناس هستند و به آنها اخطار می‌دهیم.

🔴 لاپید: موضوع کشتی‌های ارسالی ایران به لبنان یک مسئله امنیتی است
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: جهان نیاز به یک طرح جایگزین برای توافق هسته‌ای ایران دارد. ایران می‌داند اگر به برنامه هسته‌ای خود ادامه دهد، برخی تهدیدات آن را محاصره می‌کنند. مسئله کشتی سوخت ایران که در راه لبنان است، یک مسئله امنیتی است و براساس آن به این موضوع پرداخته خواهد شد.

🔴 محاکمه مهره‌های یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر سوئدی در دادگاه انقلاب
جلسه محاکمه مهره‌های یک شبکه بین‌المللی قاچاق مواد مخدر در سوئد به نام‌های «استفان کوین گیلبرت» و «سیمون کاسپر براون» به اتهام حمل مواد مخدر، در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. گیلبرت متهم به حمل ۹ کیلو و ۸۰۰ گرم شیره تریاک و کاسپربراون متهم به حمل ۲۱ هزار قرص ترامادول هستند.

🔴 آلمان: ایران هرچه زودتر مذاکرات وین را از سر بگیرد
وزارت خارجه آلمان بدون توجه به عدم پایبندی برلین و دیگر طرف‌های غربی برجام به تعهداتشان در این توافق، توپ را به زمین تهران انداخته و از ایران خواسته که «هرچه سریع‌تر مذاکرات هسته‌ای را از سر بگیرد».

🔴 ترکیه در سودای پنتاگون‎سازی
اینسایدر: ترکیه ساخت یک مجتمع نظامی غول‎پیکر را برای کارکنان وزارت دفاع خود که از آن به عنوان «پنتاگون ترکیه» یاد می‌شود را آغاز کرده است. اردوغان گفته که این مجتمع ۱۳۵.۶ میلیون متر مربع است و ترس دشمنان ترکیه را به دنبال خواهد داشت.

🔴 نمکی: دلم نمی‌خواست وزیر بهداشت شوم!
سعید نمکی، وزیر سابق بهداشت: خدمت عزیزانی که عزیزانشان را در بیماری کرونا از دست دادند تسلیت می‌گویم. من دلم نمی‌خواست وزیر بهداشت شوم. ما‌ه‌ها بود که در سازمان برنامه قسمت عمده بودجه کشور را مدیریت می‌کردیم تا این‌که کار بالا گرفت و به این ساختمان آمدم. از خدا می‌خواستم گرفتار این ساختمان نشوم.

🔴 نشست هیئت رئیسه خبرگان فردا با حضور رئیسی برگزار می‌شود
سید احمد خاتمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان: با توجه به اینکه رئیس جمهور عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری است، در این جلسه شرکت می‌کند و اعضای مجلس خبرگان نظرات و پیشنهادات خود را مطرح خواهند کرد.

🔴 رونمایی از ۲ دستاورد جدید پدافند هوایی ارتش
۲ محصول جدید نیروی پدافند هوایی ارتش با نام‌های «البرز» و «برهان» صبح امروز رونمایی شد. رادار ۳ بعدی آرایه فازی البرز با هدف رهگیری و آشکارسازی اهداف همایی بُردبلند با سطح مقطع راداری پائین و پنهان‌کار تولید شده است. رادار البرز قادر است ۳۰۰ هدف را به‌صورت همزمان ردگیری کند.

🔴 خدمه پرواز هواپیمایی ترکیه دسته‌جمعی درخواست پناهندگی به کانادا دادند
خدمه پرواز هواپیمایی ترکیه که از استانبول عازم تورنتو بود بعد از نشستن این پرواز در فرودگاه دسته‌جمعی به کانادا پناهنده شدند. پایگاه اطلاع‌رسانی ایرپورت هاپیر نوشت، تمامی خدمه این پرواز به دلیل شرایط بد معیشتی بعد از نشستن هواپیما در فرودگاه تورنتو از کانادا تقاضای پناهندگی کردند.

🔴 اوجی: اتفاقات خوبی در فروش نفت رقم خواهد خورد
وزیر نفت: امسال پیش‌بینی ما در مورد روند رشد مصرف گاز در کشور این است که تا ٢٠٠ میلیون متر مکعب کسری گاز را هم داشته باشیم. با پتانسیل وزارت نفت و دستگاه‌های همکار و حمایت‌های دولت قول می‌دهم که اتفاقات خوبی در بخش فروش نفت طی ماه های آتی رقم بخورد. اکنون ۱۴۰ میلیون مترمکعب ظرفیت خالی در پالایشگاه‌ها داریم که به لحاظ افت فشار و یا افت تولید میدان‌های گازی، این ظرفیت خالی ایجاد شده است و ۴۰ تا ۶۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به پالایشگاه‌های پارس جنوبی است. حجم ذخایر سوخت مایع نیروگاه‌های کشور حدود ۲۵ درصد کمتر از پارسال شده است.

🔴 حریرچی: هزینه‌های درمانی در یکسال اخیر ۶۱۲ هزار نفر را به زیر خط فقر کشاند
معاون کل وزارت بهداشت: ۶۱۲ هزار نفر از مردم کشور در یکسال اخیر به زیر خط فقر ناشی از پرداخت هزینه‌های درمانی رسیدند. در سال ۹۶ میزان پرداختی هزینه‌های درمان از جیب مردم به ۳۲.۶ درصد رسید که متاسفانه به دلیل تحریم‌ها و شرایط سخت کشور این میزان پرداختی توسط مردم به ۴۰ درصد افزایش یافت و ۷۲ صدم درصد از مردم به زیر خط فقر پرداخت هزینه‌های ناشی از درمان رسیدند.

🔴 دعوت وزیر خارجه هند از امیرعبداللهیان براى سفر به دهلى
سوبرامانیام جایشنکار وزیر امور خارجه هند در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. وی همچنین بر لزوم استمرار مشورت های طرفین در خصوص افغانستان تأکید کرد.

🔴 سردار اشتری: ‌هیچ مشکل امنیتی در مرزها نداریم
‌فرمانده نیروی انتظامی ‌مرزهای ایران و جمهوری آذربایجان را مرزهای صلح و دوستی دانست و افزود هیچ مشکل امنیتی در مرزهای کشور به خصوص در مرزهای استان اردبیل نداریم

🔴 سیدحسن نصرالله جوابیه پیام تبریک رئیس جمهور ایران را دریافت کرد
در این جوابیه، حجت‎الاسلام رئیسی از سید حسن نصرالله به دلیل پیام تبریک وی تقدیر و تشکر کرده است. در این جوابیه آمده است: «حزب‎الله شجره طیبه‌ای است که به لطف رهبری‌ شما، تلاش و جهاد جوانان مؤمن انقلابی و خون شهدای پاک مقاومت میوه داده است.»

 

  • نویسنده : جعفرجعفری
  • منبع خبر : مژده خبر