مژده خبر- گزیده مهم‌ترین خبرهای گوناگون تقدیم مخاطبان عزیز مان می شود.

🔴 معرفی ۲۵۰۰ متهم اخلال در بازار دارو به قوه‌قضائیه
سخنگوی نیروی انتظامی: در بازدید از مراکز پزشکی، تجهیزات پزشکی و داروخانه ها، ۲ هزار و ۳۰۰ فقره پرونده قضایی تشکیل شد و ۲ هزار و ۵۰۰ متهم به جرم اخلال در بازار شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

🔴 ۲۰ دانشجوی نخبه افغانستانی در یزد بورسیه شدند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد: دولت افغانستان ۲۰ دانشجوی نخبه خود را معرفی کرد و با هماهنگی‌ انجام شده در دانشکده پردیس بین‌الملل یزد پذیرش شدند. این دانشجویان پس از انجام آزمایش تست پی‌سی‌ار و کارت واکسن در خوابگاه‌های دانشجویی مستقر شدند و از مهرماه فعالیت آموزشی خود را آغاز می‌کنند.

🔴 اعلام آمادگی گوترش برای همکاری با دولت ایران
پیام دبیرکل سازمان ملل متحد به رئیسی: سازمان ملل متحد و اینجانب شخصاً علاقمند به کار با دولت جدید تحت رهبری شما به سوی تحقق صلح و امنیت، توسعه پایدار و حقوق بشر در سراسر جهان هستیم.

🔴 امیرعبداللهیان: مذاکره برای مذاکره، سیاست ایران نیست
وزیر امورخارجه در تماس تلفنی با وزیرخارجه کرواسی: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد و آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام می تواند با ملت ایران صحبت کند.

🔴 توزیع گسترده واکسن از هفته آینده
وزیر بهداشت: هیچ بیمار کرونایی نباید از بیمارستان بدون درمان خارج شود. همه امکانات باید برای مدیریت بیماری بسیج شوند. دولت با همه توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است. همزمان با افزایش ورود و تولید واکسن در کشور سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد. از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود.

🔴 حمله طالبان به «پنجشیر» همزمان با خروج آمریکا از افغانستان
برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به «احمد مسعود» خبر داده‌اند طالبان به ولایت پنجشیر حمله کرده اما حملات آن‌ها دفع شده است. گفته شده اکنون درگیری به صورت پراکنده در برخی نقاط جریان دارد. «فهیم دشتی» عضو جبهه مقاومت مردمی گفته در جریان این درگیری‌ها دستکم ۸ عضو طالبان کشته و چند نفر دیگر از آن‌ها زخمی شدند.

🔴 ۴۰ درصد متوفیان کرونایی کشور در بهشت زهرای تهران دفن شده‌اند
سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا: ۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر از متوفیان کرونایی یعنی حدود ۴۰ درصد متوفیان بر اثر ابتلا به کرونا در کل کشور در بهشت زهرا دفن شده‌اند. در ۱۹ ماه اخیر سازمان بهشت زهرا شرایط سختی را تحمل کرد.

🔴 مهدوی‌کیا، سرمربی تیم امید ایران شد
با حکم عزیزی خادم مهدی مهدوی‌کیا به طور رسمی، سرمربی تیم ملی امید ایران شد.

🔴 والیبال نشسته ایران به نیمه‌نهایی پارالمپیک صعود کرد
تیم ملی والیبال نشسته ایران در آخرین مسابقه مرحله گروهی ۳ بر صفر چین را شکست داد تا بدون باخت حتی در یک ست به نیمه نهایی پارالمپیک برسد.

🔴 افشاگری یک سایت عربی در مورد پایگاه صهیونیست‌ها در امارات
وب‌سایت مجهر‎الجزیره به نقل از یکی از کارکنان سازمان اطلاعات امارات گزارش داد که وزارت جنگ رژیم‎صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۱۹ اقدام به ساخت یک پایگاه نظامی سری در داخل امارات کرده است. پایگاه مذکور بر اساس پیشرفته‌ترین تکنیک‌های ساختمانی ساخته شده و از آنجایی که در زیرِ زمین قرار دارد هیچ حمله موشکی نمی‌تواند به آن آسیب بزند و تجهیزات نظامی به اسم محموله‌های صنعتی وارد امارات شده و در این شهر زیرزمینی ذخیره می‌شوند.

🔴 احتمال لغو کلی روادید بین ایران و عراق
وزیرخارجه: در بغداد به نخست‎وزیر عراق گفتم دستور دهد که موضوع لغو روادید عملیاتی شود. او گفت علاقمند است که این اتفاق بیفتد و قول داد که این موضوع را دنبال می‎کند. ما لغو روادید را برای فراتر از ایام اربعین دنبال می‎کنیم. در مورد حضور بخشی از زائران ایرانی در پیاده‎روی اربعین هم نخست‎وزیر عراق گفت در ۴۸ ساعت آینده پاسخ خواهد داد. البته مردم بدانند به دلیل محدودیت‎های کرونایی امکان سفر میلیونی در ایام اربعین وجود ندارد.

🔴 مرکز آمار: فاصله طبقاتی زیاد شد
تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران، در سال ١٣٩٩ ضریب جینی خانوارهای کل کشور ٠,۴٠٠۶ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠۱۴ افزایش نشان می‌دهد. همچنین ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٨٣۵ و ٠.٣۵٩٠ است که نسبت به سال قبل به ترتیب ٠.٠٠٠٨ و ۰.۰۰۵۱ افزایش دارد.

🔴 احمد مسعود برای زمین گذاشتن سلاحش شرط گذاشت
احمد مسعود فرمانده جبهه مقاومت افغان مستقر در ولایت پنجشیر گفت، در صورتی فعالیتش را متوقف و از سیاست کناره‌گیری می‌کند که طالبان دولت فراگیر تشکیل دهند و آزادی و برابری بین شهروندان را تضمین کنند.

 

  • منبع خبر : مژده خبر