مژده خبر-گزیده ای از زندگی نامه یکی از شهدای والامقام دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه را با هم می‌خوانیم.

تاریخ تولد: شهرستان هرسین

تاریخ شهادت: ۱۰اسفند ماه ۱۳۶۴
محل ونحوه ی شهادت: عملیات والفجر ۸منطقه ی فاو جزیره مجنون، توسط اصابت چند گلوله مستقیم به فرق سر به درجه‌ی رفیع شهادت رسید.
بخشی از زندگینامه شهید والامقام علی اشرف محمدی: بعداز فوت پدرش، سرپرستی ایشان بر عهده ی مادرش بود.و تحصیلات خود را در سال سوم راهنمایی به پایان رسانده و به خاطر اینکه بتواند در هزینه های
زندگی کمک خرج خانواده باشد درس و مدرسه را رها کرد.
وی در سال ۱۳۶۲به استخدام نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آمد و از تاریخ۲۲دی ماه سال ۱۳۶۲ در آموزشکده گروهبانی کادر ثابت نزاجا به پایان رسانده و به مرکز پیاده شیراز رفته واز ۱۴دی ماه سال ۶۲تا ۲۷بهمن ماه همان سال آموزش دید و از آنجا به منطقه جنگی اعزام شد.
بخشی از وصیت نامه شهید:
به نام خداوند متعال و آگاه وبا سلام به پیشگاه آموزگار نهضت شهادت حسین بن علی علیه السلام ونیز با سلام به پیشگاه امام زمان (عج) ونائب بر حقش امام خمینی وامت بزرگ ایران، مادر عزیز و مهربانم.
در این جهان چنین مادری ندیده بودم و افتخار می کنم که چنین مادری دارم.
پیامبر اسلام (ص) می فرماید: بزرگترین حق را به پدر و مادر گردن فرزند دارند و من نتوانستم این حق را درک کرده،حال شما هستید که پیش خداوند برای من طلب آمرزش نمایید.
مادر جان! بعداز مرگم گریه نکن زیرا با ناراحتی شما، من نیز احساس ناراحتی می نمایم. غم در این دنیای فانی معنی ندارد و همه این دنیای فانی را وامی گذارند و در آخر از شما مادر خوبم طلب بخشش می کنم.
عمرت چه دوصد بود چه سیصد چه هزار
زین کهن سرا برندت ناچار
گر پادشاهی گر گدای بازار
این هر دو به یک نرخ بود آخر کار

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر