مژده خبر- در آیینی که صبح امروز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونین وجمعی از هنرمندان کرمانشاهی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، از پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر انقلاب اسلامی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در آیینی که صبح امروز شنبه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، معاونین وجمعی از هنرمندان کرمانشاهی در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، از پوستر جشنواره هنرهای تجسمی فجر انقلاب اسلامی رونمایی شد.

علی صفدری ظهر امروز شنبه در این آیین و نیز تجلیل از هنرمندان کارگاه نقاشی من هم یک سپاهی‌ام، با قدردانی از حضور هنرمندان در این کارگاه اظهار داشت: هنر موهبت و یک قدرت الهی است و هنرمندان نقشی مهم در برهه‌های حساس دارند که باید با موقعیت‌شناسی ویژه در این میدان حضور یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: با مطالعه تاریخ در می‌یابیم همواره کسانی قابل احترام و ماندگار بودند که برهه‌های حساس را شناختند و زمان‌شناس بودند.

این مسئول تصریح کرد: بارزترین نمونه این مهم واقعه کربلاست که توابین وقتی به پا خواستند که آن مصیبت عظیم روی داده بود و چون زمان‌شناسی درستی نداشتند نتوانستند حضور به موقعی در کربلا داشته باشند؛ هر چند در پایان برای انتقام جنگیدند و شهید شدند اما چون در برهه زمان مناسبی این قیام به وقوع نپیوسته بود، آنچنان که باید ماندگار نشدند.

صفدری با بیان اینکه برای نگاه داشتن خوبی‌ها باید هزینه داد و برخی حاضر نیستند هزینه بدهند، ادامه داد: عده‌ای سودجو برداشت می‌کنند باید در شرایط حساس سکوت کرد و وقتی به تاریخ نگاه میکنیم می‌بینیم تنها کسانی که در زمان مناسب موضع گیری صحیح داشتند، ماندگار شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: نقش هنر در جامعه بسیار موثر و اثر گذار است و در برخی مواقع ممکن است آنچه که خطیب و سخنران نمی‌تواند به خوبی به جامعه منتقل کند، یک هنرمند با هنر خود آن را به منحصه ظهور برساند.

وی با اشاره به اینکه جامعه هنری استان کرمانشاه جامعه‌ای سالم و بالغ است، عنوان کرد: گاهی برخی فشارهای رسانه‌ای دشمن مانع بروز و ظهور توانمندی‌های هنری میشود و هنرمندان باید با تولید و خلق آثار ماندگار برای مردم شگرگذار نعمتی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته باشند.

صفدری گفت: طی چند روز گذشته شاهد اقدام پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم که هنرمندان کرمانشاهی در محکومیت این اقدام و به منظور قدردانی از این نهاد مردمی کارگاهی جمعی برپا کردند و با نقاشی‌های خود با موضوعات مختلفی از جمله تصاویر پاسداران، رزمندگان دفاع مقدس و… آثار هنری خلق کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در ادامه از برگزاری چندین رویداد مهم فرهنگی طی دهه مبارک فجر در استان خبر داد و بیان داشت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر از ۱۰ تا ۱۷ بهمن ماه در محل نگارخانه میرزا رضا کلهر به نمایش در می‌آید که امروز نیز شاهد رونمایی از پوستر این جشنواره هستیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: همچنین در راستای جشنواره فیلم فجر نیز فیلم‌های این جشنواره از ۱۶ تا ۲۲ بهمن ماه در سه سینمای آزادی، فرهنگ و بیستون اکران خواهد شد.

صفدری بیان داشت: جشنواره موسیقی فجر نیز بعد از گذشت چند سال ۲۸ بهمن همزمان با مبعث حضرت رسول (ص) آغاز و تا اول اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

در پایان این آیین همچنین از هنرمندان حاضر در کارگاه نقاشی من یک سپاهی م نیز تجلیل شد.