مژده خبر- استاندار کرمانشاه در آئین آغاز به کار همایش منطقه‌ای تامین مالی کشور که به میزبانی اتاق بازرگانی کرمانشاه و با حضور مدیران ارشد بورس کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی و فعالان بخش خصوصی برگزار شد؛ عنوان کرد: برای اولین بار این همایش ملی با حضور مدیران شرکت های مالی و سرمایه گذاری و صندوق های تامین سرمایه کشور، در کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری،  بهمن امیری‌مقدم گفت: کرمانشاه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های لازم برای انتخاب به عنوان مرکز تامین مالی و سرمایه‌گذاری غرب کشور را داراست.

وی تاکید کرد: بزرگترین مشکل کرمانشاه بیکاری است و طی این مدت با تمام توان برای ایجاد کار و اشتغال بیشتر تلاش کرده‌ایم.

امیری مقدم ادامه داد: متاسفانه استانی که روزگاری مرکز پنج استان بوده است امروز گرفتار مشکلاتی به مراتب بیشتر از سایر استان‌هاست.

وی یادآور شد: کرمانشاه در گذشته در بسیاری از حوزه‌ها، قطب غرب کشور بوده ولی به تدریج این جایگاه را از دست داده است.

مدیر ارشد استان ادامه داد: کرمانشاه نقطه اتصال کریدورهای شرق و غرب و شمال غرب به جنوب غرب کشور است و این مزیت بسیار مهمی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ شهرستان کرمانشاه از معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاری برخوردار هستند، در ادامه گفت: همچنین استان با برخورداری از زیرساخت های مناسب پزشکی و درمانی و مجاورت با کشور عراق، از قابلیت بسیاری برای تبدیل به قطب گردشگری سلامت در کشور برخوردار است.

وی ادامه داد: وجود خاک حاصلخیز، منابع آبی سامانه گرمسیری و سدهای متعدد، بستر مناسبی برای سرمایه گذاری‌های کلان در حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

امیری مقدم تاکید کرد: کرمانشاه با داشتن ۴ واحد بزرگ و فعال پتروشیمی و ۵ واحد در دست ساخت در این حوزه، کاملا مشتاق سرمایه گذاری‌های بیشتر در پروژه‌های بالادستی و پایین دستی حوزه است.

وی افزود: پتروپالایش آناهیتا در صورت راه‌اندازی، ۱۰ هزار فرصت شغلی ایجاد می کند و بستر مناسبی برای یک سرمایه گذاری کلان و مطمئن است.

استاندار کرمانشاه در ادامه به ظرفیت های تجاری و اقتصادی استان پرداخت و گفت: وجود دو منطقه ویژه و یک منطقه آزاد، داشتن ۵ مرز رسمی و سهم ۴۳ درصدی از صادرات غیرنفتی به عراق، از قابلیت بسیار ممتازی برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های کلان در حوزه تولیدات صادرات محور برخوردار است.

وی همچنین عنوان کرد: کرمانشاه یک استان چهار فصل با زیبایی‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی بی نظیر است و این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها، یک فرصت ویژه برای اجرای پروژه‌های بزرگ در حوزه خدمات و گردشگری فراهم کرده است.

امیری مقدم در پایان تاکید کرد: با تلاش های صورت گرفته طی ماه‌های اخیر، کرمانشاه روی یک ریل مناسب قرارگرفته و کاملا آماده و مشتاق کمک به شکل گیری سرمایه‌گذاری های کلان و بزرگ در حوزه های مختلف هستیم.