اگر به دنبال بهبود رابطه تان هستید پیشنهاد می کنیم ۳مرحله کاربردی این مطلب را به کار ببندید.

رابطه

 

به گزارش اینتیتر به نقل از سایکولوژی تودی، روابط عاشقانه همواره فراز و نشیب هایی دارند. گاهی اوقات همه چیز عالی پیش می رود و شما در کنار شریک زندگی خود احساس خوشحالی و رضایت می کنید. در مواقع دیگر ممکن است مشاجره، درگیری و شاید حتی احساسی از بی علاقگی و کسالت وجود داشته باشد.

روابط، کار می طلبد، مانند رسیدگی به یک باغ در طول فصول مختلف. شما باید علف‌های هرزی را که تهدید به خفه کردن گیاهان و گل‌های دیگر می‌کنند، شناسایی کنید، دقیقاً مانند شناسایی مشکلاتی که می‌تواند بین افراد ظاهر شود که احتمالاً به رابطه آسیب می‌زند. بی توجهی به ارزش های خود یکی از علف های هرز است که می تواند ریشه دوانده باشد.

ارزش ها در روابط چیست؟

ارزش ها چیزی است که شما می خواهید برای آن ایستادگی کنید. آنها مانند یک قطب نما در زندگی هستند. آنها شما را به سمت یک مسیر انتخابی زندگی سوق می دهند و به شما کمک می کنند تا در مسیر خود قرار بگیرید. در روابط، ارزش‌های ما به ما کمک می‌ کنند به گونه‌ای رفتار کنیم تا روابط غنی و معناداری با دیگران ایجاد کنیم. ارزش ها با نیازها متفاوت است. آنها کاری هستند که شما می خواهید انجام دهید. نیازها چیزی است که می خواهید از شریک یا رابطه خود دریافت کنید.

چگونه ارزش ها می توانند به بهبود رابطه شما کمک کنند؟

اقدامات هدایت شده بر اساس ارزش ها، مایه حیات رابطه شما هستند؛ بدون آنها، رابطه شما چروک می شود و می میرد.

چگونه عمل کردن بر اساس ارزش های خود در لحظات سخت با شریک زندگی تان باعث تغییر تعامل می شود؟ چگونه بر نتیجه اختلاف یا بحث تأثیر می گذارد؟ به عنوان مثال، اگر رابطه متقابل و محترمانه برای شما مهم است، حتی در حالی که افکار و احساسات دشوار را تجربه می کنید، می توانید در طول یک اختلاف با درک یا احترام رفتار کنید؟

تصور کنید می‌توانید مکث کنید، نفس بکشید و آنچه را که نیاز دارید با احترام و با لحنی درک‌کننده بگویید، حتی اگر از شریک زندگی‌تان عصبانی هستید. این می تواند تأثیر مثبتی بر نحوه واکنش شریک شما داشته باشد، شاید تعارض را کاهش دهد و به شما کمک کند تا اختلافات خود را به طور موثرتری هدایت کنید.

چگونه رابطه خود را بر اساس ارزش های خود بهبود بخشید

مرحله ۱.

آنچه در عمق وجود شما برایتان مهم است را روشن کنید. ارزش های خود را روشن کنید. از خود بپرسید: می خواهم چه نوع شریکی در رابطه ام باشم؟ با خواندن این سوال چه چیزی به ذهن شما خطور کرد؟ اگر مطمئن نیستید، سعی کنید به این پاسخ دهید: من می‌خواهم شریکی باشم که… .

به رابطه ای که می خواهید با شریک زندگی خود بسازید و ویژگی هایی که می خواهید داشته باشید فکر کنید. یکی که در آن محبت می کنید، حمایت می کنید، از نظر عاطفی در ارتباط هستید، حضور دارید یا چیز دیگری؟

ارزش‌های رایجی که به شما کمک می‌کند ایده‌ها را ارائه دهید عبارتند از: ارتباط، ایمنی، مراقبت/حمایت، ارتباطات، مرزها/ ابراز وجود. ممکن است متوجه شوید که ارزش های زیادی برای شما مهم هستند. ابتدا سعی کنید پنج ارزش اصلی خود را شناسایی کنید.

مرحله ۲.

اقدامات هدایت شده با ارزش را شناسایی کنید. به راه هایی فکر کنید که می توانید مطابق با آن ارزش ها عمل کنید. می توانید از کلمات، ژست ها و حالت فیزیکی خود استفاده کنید.

کلمات: چه چیزی می توانید به شریک زندگی خود بگویید که نشان دهد شما به عنوان یک شریک چه کسی هستید؟ چگونه می توانید با استفاده از کلمات ارتباط برقرار کنید؟ برای مثال، اگر یک شریک حامی مهم است، ممکن است بخواهید با پرسیدن اینکه روز شریکتان چگونه بوده است، حمایت خود را نشان دهید.

حرکات: چه حرکاتی می تواند به انتقال ارزش های شما به همسرتان کمک کند؟ به عنوان مثال، اگر برای شریک فعلی ارزش قائل هستید، سعی کنید هنگام گذراندن وقت با هم تلفن خود را کنار بگذارید.

فیزیکال بودن: چه اقدامات فیزیکی می توانید انجام دهید تا به شما کمک کند ارزش های خود را حفظ کنید؟ به عنوان مثال، اگر برای دوست داشتن شریک زندگی ارزش قائل هستید، سعی کنید از طریق لمس کردن، مانند در آغوش گرفتن، بوسیدن یا گرفتن دست همسرتان، محبت خود را نشان دهید.

مرحله ۳.

آخرین مرحله این است که اقداماتی را انجام دهید که با ارزش های شما همسو هستند. گفتن این کار آسانتر از انجام دادن آن در زمانی است که زندگی شلوغ است. این می تواند مفید باشد که فقط با یک اقدام هدایت شده از ارزش ها که می توانید روزانه یا به طور منظم انجام دهید، شروع کنید.

مترجم: سحر سادات زمانی