جعفر جعفری/مژده خبر- چهارمین نشست هم‌اندیشی سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج باحضور جمعی از مسئولان اجرایی وفرهنگی استان، در سالن اجتماعات دفترفرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر،در این نشست که با هدف هماهنگی جهت هرچه بهتر برگزار کردن جشنواره تئاتر بسیج استانی با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان از جمله سردار باباخانی مدیرکل حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس استان،، سرهنگ بهشتی راد معاون هماهنگ کننده سپاه استان، سرهنگ افشین آزادی رییس سازمان بسیج هنرمندان استان، هدایت حیدری معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان کرمانشاه ، دکتر رضا کریمی معاون اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان، جمال برفی معاون هنری وسینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان،، علی حشمتی دبیراستانی جشنواره ، هاشم پور محمدی رییس انجمن نمایش بسیج استان و دبیر اجرایی جشنواره سیزدهم تئاتر بسیج استان، آقای کبیر کوهی به نمایندگی از شهرداری و…. حضور داشتند.

«سرهنگ سعید بهشتی راد» معاون هماهنگ کننده سپاه استان در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به حاضرین اشاره ای به تقویم رویدادهای ماه شهریور ماه سال جاری از جمله نوزدهمین اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی (ع) در کرمانشاه به عنوان «دروازه ی کربلا»، داشت و اظهار کرد: امیدواریم که این اجلاسیه در آستانه ی اربعین حسینی (ع) منشاء خیر و برکت برای استان باشد و بتوانیم از ظرفیت های فرهنگی استان به نحو مطلوبی استفاده نماییم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در ادامه از بازگشایی مرز خسروی که به دروازه ی کربلای معلی معروف بوده به نیکی یاد کرده وگفت: زیر ساخت های خوبی برای ترددواستفاده از این مرز بین المللی فراهم شده و۱۷۰ موکب از کنگاور تا خسروی برای خدمات رسانی به زوار حسینی برپا شده وخواهد شدوان شاء الله میزبانی در شأن مردم استان خواهد بود.چرا که هرچه هم در این مسیر خدمت کنیم ذخیره دنیا وآخرت ماست.

وی افزود: برنامه ی فرهنگی دیگری همانند آنچه در برنامه ی «حسینیه معلی»پخش شد ضبط وتهیه شده ودر آستانه پخش ان از شبکه استانی زاگرس هستیم که شهرداری،اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تبلیغات اسلامی استان در شکل گیری آن همکاری کردند این برنامه ۱۵قسمتی در ۱۵شب از پنج شنبه ۳شهریور ماه پخش می‌شود و برگزیدگان ان به برنامه‌های کشوری معرفی می شوند.لازم به ذکر است محل اجرای این تکیه معاون الملک است.

این مسئول افزود: از رویدادهای دیگر جشنواره تئاتر بسیج استانی است که پس از وقفه ای ۶ساله ونیز پنجمین دوسالانه عکس بسیج  برگزار می شود وبر اساس منویات مقام معظم رهبری است..وی از پی گیری های دست اندرکاران این برنامه‌ها به ویژه سرهنگ افشین آزادی رییس سازمان بسیج هنرمندان استان، آقای حشمتی دبیراستانی جشنواره و هاشم پور محمدی دبیر اجرایی و رییس انجمن نمایش بسیج استان در این راستا تشکر کرد.و گفت: نشست های تخصصی برای تحقق برگزاری کیفی این برنامه‌ها را برگزار نمایید.وادارات استان را پای کار بکشانید.

در ادامه‌ی این نشست رییس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمانشاه گزارشی از برنامه‌های انجام شده برای جشنواره تئاتر بسیج استانی ارائه داد و گفت: در جشنواره تئاتر بسیج موضوعات مهمی همانند اردوهای جهادی، نقش بسیج و نیروهای جهادی در مقابله با کرونا،توجه به بیانیه ی گام دوم انقلاب اسلامی و…مطرح است.

سرهنگ افشین آزادی اظهار کرد: انتظار مساعدت ویاری ادارات استان را داریم چرا که بدون همکاری آنان کار بسیار سخت است. وی از روند اقدامات انجام شده از جمله نشر و ارسال فراخوان جشنواره تئاتر بسیج استانی و نیز پنجمین جشنواره دوسالانه عکس بسیج گفت.

بعداز پایان سخنان وی، رییس انجمن نمایش بسیج استان و دبیر اجرایی جشنواره تئاتر بسیج از روند خوب اقدامات انجام شده در راستای برگزاری جشنواره تئاتر بسیج استانی اشاره کرد: کرمانشاه در زمینه تئاتر وهنر سابقه‌ای خوب داشته به طوری که یازدهمین جشنواره تئاتر بسیج میزبان بودیم و در این دوره یکی از بهترین جشنواره های تئاتر بسیج با میزبانی استان به اذعان همه دست اندرکارانش داشتیم.

هاشم پور محمدی افزود: در بخش تئاتر خیابانی پتانسیل خوبی داریم به طوری که می توانیم ۱۰۰رچز در سال نمایش خیابانی داشته باشیم.

وی گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری به طور ویژه ورود پیدا کنند وتا همانند جشنواره یازدهم موفق عمل کنیم. دوباره رکورد بیشترین تماشاچی را در کشور از ان خود کنیم.

سردار باباخانی مدیرکل حفظ ونشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه نیز اظهار کرد: در بحث فرهنگی به ویژه دفاع مقدس پای کار هستیم تا این گنجینه را به نسل های دیگر انتقال دهیم که این گردهمایی خودش « جهاد تبیین» است.

وی افزود: ما هرکاری از دست مان بر آید هم مالی وهم معنوی باشد همکاری خواهیم داشت.

وامیدوارم سپاه استان در جشنواره تئاتر سنگر که مخصوص نیروهای مسلح است در شهریور ماه مرحله استانی ودر الان مرحله منطقه‌ای و در آخر سال مرحله کشوری ان برگزار می شود حضوری موفق داشته باشد.چرا که ما سابقه داشتن رتبه برتر در این جشنواره را داریم.لذا انتظار ورود سپاه در این جشنواره راداریم تا مقام بیاورد.

سردار باباخانی در پایان تصریح کرد: حوزه هنری در این حوزه فعال است. ونیز باید به موفقیت خود در سال گذشته اشاره کنیم که ۱۰ نمایشنامه از استان داشتیم که منتشر شد واین موفقیت در نوع خود قابل توجه وشایسته است.

هدایت حیدری معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت خوب بسیج و سپاه در ورود به فعالیت های هنری و فرهنگی اظهار کرد: جمع کردن مردم دور هم بر اساس آموزه های دینی عبادت است تئاتربسیج هم می تواند مردم را گرد هم آورد.و دست خداوند همراه جماعت است.پایگاه های بسیج،مساجد و…با کمک سپاه می‌تواند با فعالیت های فرهنگی و هنری گره های زیادی را از مشکلات کشور باز کند.

در پایان این نشست هم‌اندیشی «جمال برفی»معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: جای تقدیر و تشکر دارد که سپاه و بسیج همیشه دغدغه های فرهنگی و هنری دارد وبسیج هنرمندان هم در این راستا موفق عمل کرده است.وی افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با مدیریت انقلابی جدید، بسیج هنرمندان را در برگزاری جشنواره های پیش‌رو همراهی خواهد کرد. وخود را جدای از این مجموعه ی ارزشی نمی دانیم.

  • منبع خبر : مژده خبر