مژده خبر_ مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت روژ خبرنگار پیامی را صادر کرد.

پیام مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار .
به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه حجت‌الاسلام والمسلمین صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به مناسبت روز خبرنگار که مصادف با روز عاشوراست پیامی را به شرح ذیل صادر کرد .
در این پیام آمده است .
بسم الله الرحمن الرحیم (ن وَالْقَلَمِ وَمَا یَسْطُرُونَ)
هفدهم مرداد که به یاد شهادت مظلومانه محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ،”روز خبرنگار” نامیده شده است،یادآور مجاهدتهای زنان و مردانی حقیقت طلب است که بیرق بزرگ ” آگاهی بخشی” را بر دوش کشیده و بدون هیچ ادعایی وجود خویش را وقف چراغ راه هدایت جامعه کرده اند.
حال که ۱۷ مرداد ماه سال ۱۴۰۱ مصادف با ایام محرم و روزعاشوراست ، یاد کنیم از پیام رسان و خبرنگار دشت کربلا و عاشورای حسینی حضرت زینب کبری سلام الله علیها که رسالتی بس عظیم را عهده دار بود ، رسالتی که اگر ایشان نبود حقیقت عاشورا به نسل‌های بعدی منتقل نمی شد، و این رخداد عظیم به دست فراموشی سپرده می شد اما حضرت زینب کبری (س) ، این پیام رسان دشت کربلا به شایستگی تمام ،پیام آزادگی و آزادمردی حضرت امام حسین (ع) ،وفاداری و ولایتمداری حضرت ابوالفضل العباس(ع) و فریاد مظلومیت اسرای کربلا را در واقعه عظیم عاشورا به گوش جهانیان رساند و این رخداد تاریخی تا ابد در اذهان زنده ماند ، خبرنگاران نیز به تاُسی از پیغام رسان عاشورا رسالت خطیری را در جهت آگاهی بخشی به جامعه بر عهده دارند .
روز خبرنگار در واقع تقدیر از زحمات کسانی است که با وقف خود و با تحمل رنج و مشقت در جهت حفظ منافع و مصالح جامعه تلاش می کنند.
اینجانب ضمن تسلیت شهادت‌ حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و ۷۲ تن از یاران با وفای دشت کربلا و گرامیداشت روز خبرنگار به همه تلاشگران عرصه آگاهی و اطلاع رسانی، از همه خبرنگاران که در جهت ترویج سنت حسنه وقف و موقوفات که ارتباطی عمیق با اندیشه های ناب دینی و انسانی دارد ، فعالیت دارند کمال تقدیر و تشکر را دارم .
بی تردید ترویج و تبلیغ این فرهنگ و سنت حسنه و ماندگار نیز می تواند به اندیشه های انسانی کمک کرده و حیاتی سعادت آفرین را به ارمغان آورد ، بی شک با تدبیر و تلاش همه خبرنگاران ، خادمان و دلسوزان جامعه و با تعامل و بهره گیری از ظرفیت های جمعی می توان جامعه ای سرشار از معنویت ،شکوه و پیشرفت را برای هم میهنان به ارمغان آورد .
از این رو نقش و جایگاه خبرنگاران در روزگار معاصر در هنگامه پیشتازی رسانه ها نیز جایگاهی رفیع و گرانقدر دارد و آگاهی بخشی، اقناع و اعتماد سازی و تعامل مستمر با جامعه ای آگاه و روزآمد مستلزم‌ تلاش و توانمندی مضاعف در این عرصه است .
در پایان ضمن گرامیداشت مجدد روز خبرنگار ، از مساعی گرانقدر و تلاشهای ارزنده همه خبرنگاران که با کمال صداقت، شجاعت و حفظ مصالح جامعه تلاش می کنند کمال سپاسگزاری را دارم .
بهروزی و توفیقات روزافزونتان را از درگاه الهی خواستارم .

محمد صالحی
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه

  • منبع خبر : مژده خبر