مژده خبر- یک واحد کارگاه ساختمانی مربوط به حوزه ساخت و ساز شهری به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی توسط سازنده مربوطه و احتمال وقوع حادثه، طبق ماده 105 قانون کار از طریق مراجع قضایی در بازرسی های به عمل آمده از کارگاه های ساختمانی استان کرمانشاه پلمپ شد.

 

به گزارش مژده خبر، مختار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بهره‌گیری از کار شایسته و حفظ سلامت و جان کارگران زحمتکش ساختمان از حقوق اولیه آنها بوده و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، هیچ مصلحت دیگری را بر حفظ امنیت و سلامت نیروی کار ترجیح نمی‌دهد و با هرگونه تخلفی که جان شاغلین کارگاه‌ها را در معرض خطر قرار دهد، از طریق انجام اقدامات قانونی برخورد خواهد کرد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، افزود: در راستای صیانت از نیروی کار و پیشگیری از وقوع حوادث ناشی از کار، ضمن تعطیلی کارگاه های غیر ایمن، نسبت به پیگرد قانونی متخلفین از قوانین و مقررات ایمنی از طریق مراجع قضایی اقدام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ادامه فعالیت کارگاه های پلمپ شده و ورود کارگران جهت انجام فعالیت های عمومی در این کارگاه ها منوط به رفع نواقص توسط اکیپ های ویژه و متخصص و تأیید رفع نواقص توسط بازرسان کار این اداره کل امکان پذیر خواهد بود.

مختار احمدی اضافه نمود: برای کاهش خسارت جانی و مالی در کارگاه های ساختمانی استان کرمانشاه، برنامه های مرتبط با آموزش ایمنی شاغلین، ارتقاء مهارت در انجام اقدامات فنی و مهندسی و افزایش کنترل ها و نظارت های مؤثر به صورت همزمان در استان پیگیری می شود.

  • منبع خبر : مژده خبر