مژده خبر- استاندار کرمانشاه از سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی دولت برای تامین و تضمین آب پایدار روستاهای استان و همچنین از پیگیری جدی طرح انتقال آب از سد آزادی به اسلام آباد غرب خبر داد و گفت: اجرایی شدن این پروژه به تامین آب مورد نیاز حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب منطقه کمک می کند و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده هرچه سریعتر نهایی شود.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی روز پنج شنبه در جریان سفر شهرستانی به اسلام آباد غرب در آیین بهره‌برداری از فاز اول مجتمع های تراب، دیزگران و روستای باندر علیا که با حضور معاونان استاندار، نماینده شهرستان‌های اسلام آباد و دالاهو در مجلس و مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد‌؛ عنوان کرد: امروز سالروز سفر رهبر انقلاب به کرمانشاه است و به برکت حضور ایشان، استان در حوزه‌های مختلف بیش از پیش بهره‌مند شد.

وی در ادامه به سابقه درخشان مردم استان کرمانشاه در ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در این میان اسلام آباد غرب نگین درخشان دوران دفاع و نماد شهادت، کرامت، عزت و شجاعت است.

صحرایی در ادامه به اهمیت منابع آبی برای استان پرداخت و گفت: کرمانشاه مانند بسیاری از مناطق جهان دارای تنش آبی است و باید به بهترین شکل از منابع زیرزمینی، آب های جاری و سدها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: متاسفانه هنگامی نعمت آب برای موجود است قدر آن دانسته نمی شود و ارزش آن زمانی آشکار می شود که در دسترس نباشد.

استاندار کرمانشاه استفاده مناسب و بهینه مردم از آب را نشانه‌ قدرشناسی این نعمت الهی دانست و عنوان کرد: مسئولان هم وظیفه دارند از هرگونه هدر رفت آب جلوگیری کنند.

وی در ادامه از پیگیری جدی پروژه انتقال آب از سد آزادی به اسلام آباد خبر داد و گفت: اجرایی شدن این پروژه به تامین آب مورد نیاز حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و شرب منطقه کمک می کند و امیدواریم با پیگیری‌های انجام شده هرچه سریعتر نهایی شود.

صحرایی افزود: هفته اخیر در نشستی با حضور دکتر مخبر معاون اول رئیس‌جمهور موضوع اجرای پروژه های آبرسانی کشور و از جمله کرمانشاه به شکل مفصل مورد بررسی قرار گرفت و دولت مردمی عزمی جدی برای اجرایی کردن این پروژه ها دارد.

وی گفت: مجموعه‌های آبفا، آب منطقه‌ای، قرارگاه محرومیت زدایی، سپاه نبی اکرم و قرارگاه نجف در زمینه اجرای پروژه های آبرسانی تلاش‌های شبانه روزی دارند.

وی به اهتمام ویژه دولت مردمی دکتر رئیسی به تامین آب پایدار برای کرمانشاه اشاره کرد گفت: دولت برای تامین آب پایدار شهر کرمانشاه بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد که نشان از توجه ویژه دولت رئیسی با این استان است.