مژده خبر- کامران شیوندی؛ استاد دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج: منابع بسیار غنی در حوزه علوم انسانی با رویکرد ایرانی و اسلامی داریم.

دانشگاه تمدن‌ساز در بستر ظرفیت تحول دین‌داری، ایمان و بارو ها محقق می‌شود

 

کامران شیوندی استاد دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری بسیج در خصوص ” دانشگاه تراز انقلاب اسلامی با نگاه به بیانیه گام دوم انقلاب، پرورش دانش و اندیشه را رسالت اساتید دانشگاه و حوزه و معلمان در سیستم آموزشی کشور برشمرد و اظهار کرد: دانش در حوزه های تخصصی فراگرفته می‌شود و اندیشه انسان بر مبنای فطرت  بستر تمدن، نوآوری و تحول‌گرایی است.

منابع بسیار غنی در حوزه علوم انسانی با رویکرد ایرانی و اسلامی داریم

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه منابع بسیار غنی در حوزه علوم انسانی با رویکرد ایرانی و اسلامی داریم، تصریح کرد: به طور مثال بابرخورداری از چنین ظرفیتی می‌توانیم در حوزه سلامت روان نوآوری ایجاد کنیم، زیرا سازمان بهداشت جهانی به کشورها این اجازه را داده است که متناسب با تاریخ و فرهنگ بومی خود در این حوزه اقدام کنند.

وی افزود: تحقق این موضوع نیاز به باور دارد و در حوزه تصمیم‌گیران، سیاست ها و توصیه‌های اولویت‌دار را که می‌خواهند در نظر بگیردند، این نکات را به خوبی تبیین و یک نقشه راه خوبی را ترسیم کنند.

حرف‌های زیادی در حوزه رشد و تحول دین‌داری، ایمان و باور ها داریم

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه حرف‌های زیادی در حوزه رشد و تحول دین‌داری، ایمان و باور ها داریم، اضافه کرد: با توجه به نیاز تمرکز کردن در این حوزه و انجام پژوهش‌های میدانی خوب، می‌توانیم در این زمینه حرف برای گفتن داشته باشیم و به سمت دانشگاه تمدن‌ساز پیش خواهیم رفت.

شیوندی با بیان اینکه باید دانشگاه تمدن‌ساز و تحول‌گرا را با مشکلات جامعه و تکالیف واقعی گره بزنیم و ارتباط برقرار کنیم، اظهار داشت: اگر این ارتباط برقرار شود، آن دانشگاه اثربخش که تحولگرا است و اساسی ترین مسئله آن برداشتن موانع از سر راه است که کاملاً امری شدنی است و نیاز به خرد ، همت و هم‌افزایی جمعی بین جامعه و دانشگاه‌ها و از طرفی مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها با دانشجویان دارد، تا با هم‌افزایی این مهم را رقم بزنیم.

  • منبع خبر : خبرگزاری بسیج