مژده خبر- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاهدر جمع شورای هم اندیشی نخبگان بسیج استان اظهار کرد: استانداری می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین نخبگان و دولت نقش ایفا کند و طرح و ایده ها را به دولت و مجلس در سطح خرد و کلان انتقال دهد.

نخبگان با ارائه طرح های پیشنهادی به کمک استانداری بیایند

 

 

ضعف فرهنگ اقتصادی از عوامل اصلی مشکلات اقتصادی استان کرمانشاه است

اولویت بندی طرح های اقتصادی در استان در دستور کار قرار گرفته است

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به برآورد ظرفیت های اقتصادی استان: گفت: استفاده از ظرفیت نخبگان استان کرمانشاه در تقویت فرهنگ اقتصادی و نیز هماهنگی دستگاه های مربوطه و بخش خصوصی در پیشبرد برنامه ها، طرح ها و ایده های اقتصادی، موضوعی مهم و شایان توجه است.

دکتر عبدالوحید محمدی ادامه داد: عدم ارتباط و همکاری بین بخش های دولتی و خصوصی با دانشگاه و نخبگان موجب از دست رفتن بسیاری از ظرفیت ها در حوزه اقتصاد شده است.

وی گفت: پرداختن به موضوع اقتصاد شهری به عنوان مقوله ای عظیم و بزرگ بسیاری از مسائل و مشکلات استان را حل خواهد کرد و نخبگان در حوزه های دانش بنیان به عنوان مشاور به کمک استانداری بیایند.

وی تاکید کرد: استانداری می تواند به عنوان یک پل ارتباطی بین نخبگان و دولت نقش ایفا کند و طرح و ایده ها را به دولت و مجلس در سطح خرد و کلان انتقال دهد.

محمدی به بحث اجرای طرح ها تاکید کرد و گفت: بعد از مشاوره و اولویت بندی طرح ها و برآورد ظرفیت های استان، موضوع مهم اجرای طرح هاست تا هرچه سریعتر نتایج آن برای استان مشخص شود‌.

وی تامین مالی طرح را از موضوعات مهم طرح های اقتصادی عنوان کرد و گفت: نباید تمام طرح ها را به اقتصاد بانکی و تسهیلاتی گره زد و با ارائه پیشنهادات نوآورانه می توان برخی از مشکلات مالی طرح ها را حل کرد.

محمدی خاطر نشان کرد: کرمانشاه نیازمند کار جهادی انقلابی در بخش اقتصادی است و نخبگان و فرهیختگان در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود به یاری بخش اقتصادی بیایند و با ارائه طرح ها و پیشنهادات اجرایی و عملیاتی، ظرفیت های اقتصاد شهری پویا را ایجاد کنند.

وی آموزش و مهارت آموزی را از نیازهای مهم استان عنوان کرد و گفت: از توان متخصصان حوزه های اقتصادی در بحث آموزش و مهارت آموزی استفاده شود و با احصا نیازهای استان در این بخش و بومی سازی طرح ها، گره بسیاری از مشکلات اختصاصی باز خواهد شد.

 منبع خبر : معاونت فرهنگی و رسانه بسیج اساتید و خانه نخبگان بسیج استان کرمانشاه