مژده خبر- دوره اموزشی استفاده از فناوری های دیجیتال و امنیت فضای مجازی با حضور اساتید پلیس فتا و با شرکت سالمندان مرکز اموزشی روزانه تحت نظارت بهزیستی استان کرمانشاه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، دکتر نیلوفر اختیاری معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمانشاه که در این دوره آموزشی حضور یافت، گفت:
جداسازی افراد سالمند در شرایط بیماریهای همه گیر،شرایط طبیعی و سایر مشکلات این دوره سنی همگی منجر به آسیب روانی برای سالمندان خواهد شد بنابراین بهره مندی عادلانه همین سنین از فناوری دیجیتال باید در اولویت قرار گیرد و نباید اجازه داد جمعیت ارشد جامعه احساس تنهایی کند.

وی افزود: از جمله کاربردی ترین راهکارهای مقابله با شکاف عدم آشنایی با ابزار دیجیتال در سالمندان زمینه سازی برای پذیرش فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی میان سالمندان است.

دکتر اختیاری با اشاره به عوامل مشابه مانند سطح تحصیلات میزان درآمد و وضعیت سلامتی در تبیین میزان پذیرش سالمندان افزود: این عوامل می تواند نقش بسزایی در تبین میزان پذیرش سالمندان داشته باشد.

وی در پایان ظهار داشت: بر این باوریم که اموزش در همه سنین حتی اگر در دوره سالمندی باشد می تواند بسیاری از مشکلات و مخاطرات اجتماعی را کاهش دهد و این دوره نیز به همین منظور برگزار شده است.

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر