مژده خبر- دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت گفت: امروز دشمن تنها راه چاره در ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را در ایجاد تفرقه و تشتت بین مسلمانان دیده است.

آخوند ابوبکر خوجملی در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر اظهار کرد: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شیعه و سنی و اقوام مختلف در تمامی صحنه‌ها کنار هم حضور داشتند و امروز هم با صمیمیت تمام در کنار یکدیگر هستند و نسبت به سناریوی از قبل طراحی‌شده دشمن که هدف آن تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی است اعلام انزجار می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در فضای غبارآلود امروز اگر به موضوع جهاد تبیین عمق‌نگری شود خیلی از مسائل روشن می‌شود، افزود: امروز جهاد تبیین نیاز مبرم جهان اسلام است و برای حفظ وحدت کشور و استان گلستان باید به وحدت اهتمام داشته باشیم.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت بر لزوم تبیین حقایق اسلام، قرآن و سنت پیامبر(ص) تأکید کرد و یادآور شد: همه کسانی که در سایه کلمه شهادت و در دایره اسلام قرار گرفتند با یکدیگر برادر هستند و مقصد آنها یکی است گرچه سلیقه‌ها متفاوت است؛ مسلمان نباید به مسلمان دیگری آزار برساند و کسی را خوار و ذلیل کند و این همان سنت رسول اکرم(ص) است.

خوجملی با اشاره به اینکه در عرصه اجتهاد هیچ مجتهدی اجازه نمی‌دهد به اجتهادات دیگران توهین شود و این راه مجتهدین اصیل است، خاطرنشان کرد: متأسفانه در اغتشاشات اخیر به اموال عمومی و به ساحت مساجد و قرآن کریم توهین شد که ما همه این اقدامات را محکوم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه همه مسلمانان باید وحدت را رحمت و تفرقه را عذاب بدانند، خاطرنشان کرد: امروز دشمن تنها راه چاره در ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را در ایجاد تفرقه و تشتت دیده و برای تحقق اهداف شوم خود مسائل مختلف از جمله فوت «مهسا امینی» را بهانه کرده است.

دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت در پایان تأکید کرد: همانطور که پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون با هوشیاری و بیداری از توطئه‌های شوم آمریکا و ایادی آن عبور کردیم از این پس نیز از این توطئه‌ها عبور خواهیم کرد.

 

  • منبع خبر : ایسنا