مژده خبر- فرمانده پایگاه هوانیروز کرمانشاه پیش از ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران رشادت‌های رزمندگان اسلام به ویژه هوانیروز را یادآور شد و گفت: مرصاد تجلی اوج عزت و سربلندی رزمندگان اسلام و اوج خفت دشمنان ما بود.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، سرهنگ خلبان «رحیم عینی» فرمانده هوانیروز کرمانشاه با تسلیت ایام محرم و شهادت سرور و سالار شهیدان با اشاره به پیش‌رو بودن پنجم مرداد و بزرگداشت عملیات مرصاد اظهار کرد: طی دوران دفاع مقدس نقش هوانیروز در کنار سپاه، نیروی انتظامی، بسیج‌مردمی و ایلات و عشایر غیور بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه افزود: هوانیروز با حضور خود ،طی سه مرحله در دوران دفاع مقدس غیرت و شهامت و دلیری را نشان داد، مرحله اول به محض تهاجم رژیم بعث عراق به کشور بود که با استقرار اولیه در مناطق غرب،جنوب و جنوب غرب از ورود نیروهای رژیم بعث عراق به کشور جلوگیری شد.

وی دومین نقش هوانیروز در هشت سال دفاع مقدس را حین جنگ با صدامیان عنوان کرد و گفت: بالگرد‌های هوانیروز درپشتیبانی از نیروهای زمینی نقش بسزایی در دوران دفاع مقدس ایفا کرد و در زمینه هلی‌برن و جابجایی رزمندگان، رساندن آذوقه و انتقال مجروحین به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نقش بسزایی را برعهده داشت.

به گفته سرهنگ عینی هوانیروز در مرحله سوم و با اعلام پایان جنگ و تایید قطعنامه ۵۹۸، این‌بار مورد تهاجم منافقان کوردل قرار گرفت منافقانی که با تصویب قطعنامه روی دست صدامیان مانده بودند و با نقشه‌ای شوم آنها را از طریق مهران، مرزخسروی و قصر‌شیرین به سمت کشور ما روانه کردند آنها قصد داشتند با نقشه‌ای پوشالی و با شعار “از مهران تا تهران” جمهوری اسلامی را تسخیر نمایند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: زمانی که خودروها و نفربرهای این عناصر خود‌فروخته به اسلام‌آباد رسید در نهایت قساوت قلب، رزمندگان مجروح در بیمارستان‌های این شهرستان را به شهادت رساندند و با ایجاد رعب و وحشت مردم را از اسلام‌آباد به سمت کرمانشاه فراری دادند.

وی خاطر‌نشان کرد: پیام هجوم این عناصر پلید به تهران مخابره شد ودر تاریخ چهارم مرداد ۱۳۶۷ جلسه‌ای با حضور فرماندهان سپاه و ارتش در بیمارستان امام حسین (ع) کرمانشاه برگزار شد، شهید سپهبد صیاد‌ شیرازی صبح روز پنجم مرداد تیم آتش سنگین خلبانان را از هوانیروز توجیه و به سمت منافقین روانه کرد و عملیات مرصاد شکل گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به رشادت‌ها و دلاور‌مردی‌های ارتش قهرمان و هوانیروز کرمانشاه افزود: با متلاشی شدن لشکر منافقین تعداد دیگری از آنان که زنده بودند با خوردن سیانور به زندگی خود پایان، و به درک واصل شدند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه یادآور شد: در عملیات غرور‌آفرین مرصاد بالگردهای هوانیروز ۴۲۵ ساعت پرواز انجام دادند، همچنین سه هزار و ۳۳۶ رزمنده از طریق بالگردهای هوانیروز جابجا شدند، ۱۱۵ خودرو و ۳۰ دستگاه تانک دشمن منهدم شد و در این میان شهید “حسین فرزانه” از خلبانان هوانیروز کرمانشاه نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده هوانیروز کرمانشاه، عملیات مرصاد را عملیاتی با بازه زمانی کوتاه و دارای تاکتیکی بی‌نظیر عنوان کرد و بیان داشت: عملیات مرصاد اوج عزت، شکوه و بالندگی نیروهای مسلح و اوج خفت منافقین خود فروخته بود که نیروهای این منطقه در اوج عزت با هشت سال دفاع مقدس خداحافظی کردند.

وی تبیین و تفسیر عملیات غرور آفرین مرصاد برای نسل جوان را امری واجب و ضروری دانست و افزود:باید هم‌افزایی و رشادت‌های نیروهای مسلح در کتاب‌های درسی منتشر شود تا نسل آینده از اقدامات این سربازان غیور جمهوری اسلامی اطلاع یابند.
سرهنگ عینی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب طی هشت سال دفاع مقدس و پس از آن نیز افزود: هرچند این شهدا دیگر بین ما نیستند اما یاد و خاطره آنها همیشه ماندگار است و از راه و رسم و سیره اخلاقی آنها به عنوان الگو و اسوه استفاده خواهیم کرد و رهرو راه این عزیزان تا آخرین قطره خون هستیم.

به گفته فرمانده هوانیروز کرمانشاه امروز نیروهای مسلح در اوج اقتدار و عزت قرار دارند و امنیتی پایدار در تمامی مرزهای کشور برقرار است.

سرهنگ عینی در ادامه اشاره‌ای به مراسم بزرگداشت روز ملی کرمانشاه و عملیات غرور آفرین مرصاد داشت و گفت: همزمانی این روز با تاسوعای حسینی(ع)باعث شد برگزاری رژه‌هوایی که پیش‌بینی شده بود منتفی شود، اما مراسم گرامیداشت این روز بزرگ با حضور نیروهای مسلح و مسئولین استانی در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی در بخشی از سخنانش اشاره‌ای به عملیات‌های مردم یاری هوانیروز داشت و‌ گفت: در حال حاضر ۲۹ استان کشور تحت پوشش اورژانس هوایی هوانیروز هستند و هوانیروز کرمانشاه نیز استانهای ایلام، لرستان، همدان، کرمانشاه و قسمتی از استان کردستان را تحت پوشش قرار داده است و با همکاری اورژانس ۱۱۵ در این مناطق امداد‌رسانی‌هایی می‌کند.

 

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه افزود: هم اکنون هوانیروز با تلاش تمامی نیروهای خدوم و جان برکف، خود در زمینه تامین قطعات مصرفی مورد نیاز بالگردها توانمند است و تمامی ملزومات و قطعات مورد نیاز، بدون وابستگی به بیگانگان تامین می‌شود و با راه اندازی سامانه “دید در شب یوسف” نیز بالگردهای ما نه تنها در طی روز بلکه در شب و تاریکی هم توانایی شناسایی و انجام ماموریت‌های جنگی را دارند.همچنین برد موشک‌های ما نیز ارتقا یافته و توانایی مقابله با دشمنان در هر مقطعی را داریم.

  • منبع خبر : مژده خبر