مژده خبر- مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار غروب روز گذشته در اسلام آباد غرب، متفاوت تر از گذشته برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب، در غروب ۱۷مرداد ماه سال جاری، با همت فرماندار، شهردار، رییس و نائب رییس شورای اسلامی شهر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب، نشست صمیمی و آیین تجلیل از دست اندرکاران عرصه خبر و اطلاع رسانی به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل سالن جلسات شهدای مرصاد فرمانداری شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد.
در ابتدای این مراسم تلاوت آیات روح بخش قرآن کریم و سپس سخنرانی مهدی بساطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و خیر مقدم این روز را تبریک گفت.
وی‌ در ادامه با اشاره به این روزها گفت:خبرنگارانی هستند که توسط باند جنایتکار اسرائیل به خاک و خون کشیده می شوند و به احترام این عزیزان یک دقیقه قیام می کنیم.

بساطی در ادامه این مراسم از خصوصیات وظایف خبرنگاران مطالبی را بیان کرد.
در ادامه این نشست صمیمی مهندس کیومرث صید محمدی ریاست شورای اسلامی شهر و مهندس شهرام مرادی‌ نایب رئیس و سخنگوی شواری اسلامی شهر ضمن تبریک روز خبرنگار از حسن تعامل و همکاری همه جراید، نشریات و گروههای فضاهای مجازی فعال در سطح شهر و شهرستان تشکر نمود و خواستار ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازنده توسط اصحاب رسانه خبرنگاران بودند.
شورای اسلامی شهر ضمن دعوت از خبرنگاران برای جلسات عمومی با مردم در روزهای چهارشنبه، این نوید را دادند که در آینده نزدیک اتاقی را به عنوان خانه خبرنگاران توسط شهردار و شورا، تأمین و در اختیار این عزیزان قرار خواهد گرفت.
در ادامه مهندس امیر سعید جلیلیان، شهردار شهر شهدای مرصاد در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید محمود صارمی روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود:
ما معتقدیم که خبرنگار در جامعه امروز منشأ تولید خیر و حسنه است، خبرنگاران با قلم، فکر، ایده و نظرات خود می توانند چراغ راه مدیران باشند. رسالت خبرنگاری در دنیای مدرن رسالتی بسیار ارزشمند، ارزنده و کاملا مردم محور است چرا که دغدغه اصلی خبرنگاران جامعه و مردم هست.
شهردار اسلام آباد غرب گفت:
با توجه به اینکه خودم افتخار این را دارم که از خانواده بزرگ خبرنگاران هستم، همیشه گفته و باز هم تاکید میکنم ما در مجموعه مدیریت شهری نیاز به شور، مشورت و نقد و نظر داریم و با آغوش باز و کمال میل منتظر نکته نظرات و ایده ها و راهکارهای همه عزیزان خبرنگار هستیم. زاویه نگاه خبرنگاران به جامعه و شهر با زاویه نگاه مدیران فرق میکند و این مساله میتواند مدیران را در مسیری قرار دهد که منافع مردم را در مدیریت لحاظ کنند.
امیر سعید جلیلیان افزود:با هیچ رسانه و خبرنگاری جهت گیری و زاویه ای مخالف نداریم و در کمال صداقت، متانت و سلامت از همه تحلیل ها، نقدها و نظرات دوستان استفاده و بهره می بریم.
فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب نیز ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای خبر و اطلاع رسانی گفت:
در قانون اساسی جمهوری اسلامی و قانون مطبوعات ما مسأله «روشن ساختن افکار عمومی» و آگاهی‌بخشی به جامعه از شأنیت بسیار بالایی برخوردار است. این مقوله چنان حساس و خطیر است که در قانون مطبوعات ما اولین رسالت تعریف شده برای مطبوعات، همین موضوع عنوان شده است.
‌حمید رضا کرمی در ادامه با بیان قبول مشکلات صنفی خبرنگاران و فعالین رسانه ای، اظهار داشت موارد گفته شده به فراخور اختیارات پیگیری خواهند شد.
در این نشست، خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان مشکلات و مسائل مربوط به حیطه ی کاری خود را بیان داشتند که مهم ترین آنان امنیت شغلی، وضعیت معیشتی، امکانات و تجهیزات مورد نیاز، فضای مجازی و نکات مثبت و منفی آن، نقد پذیری مسئولان، بالا بردن سواد رسانه ای در ابعاد گسترده تر، اهمیت به حفظ جایگاه مقدس خبرنگاری، فرصت بازگویی مشکلات و … بود.
در پایان ضمن تدارک شام و پذیرایی از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهداء لوح سپاس و هدایایی از طرف شهردار و شورای اسلامی شهر، ا ز تلاش های خبرنگاران و فعالین رسانه ای شهرستان در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی و دولت مردمی، اهتمام و هماهنگی لازم با نهاد های شهرستان در پوشش واقعی اخبار شهرستان تجلیل به عمل آمد.

  • نویسنده : مسعود باقری
  • منبع خبر : مژده خبر