کرمانشاه/ مژده خبر- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری طرح كتابخانه گردي ويژه مسئولين استان کرمانشاه، گروه هاي مرجع و عموم مردم با هدف معرفي و نمايان سازي كاركردهاي كتابخانه ‎هاي عمومي استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، ویژه برنامه بزرگداشت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف معرفی و نمایان سازی کارکردهای کتابخانه‎های عمومی استان به عنوان پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی، طرح کتابخانه گردی در روز ۱۷ اسفند ماه ویژه مسئولین استان کرمانشاه، گروه های مرجع و عموم مردم، برگزار می گردد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، گفت: با عنایت به رشد مخاطبان موجود، جذب مخاطب جدید با ارائه راهکارهایی همچون آگاهی بخشی، اطلاع رسانی، آموزشی، تسهیل دسترسی به اطلاعات در صدر اهداف و اولویتهای خدمات کتابخانه‌های عمومی و زمینه ساز اصلی توسعه فرهنگی، همزمان با هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور برآنیم با معرفی و نمایان سازی کارکردهای کتابخانه‎های عمومی استان به عنوان پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی، طرح کتابخانه گردی را در روز ۱۷ اسفند ماه ویژه مسئولین استان کرمانشاه، گروه های مرجع و عموم مردم، برگزار کنیم.

وی اقدامات ترویجی کتابخانه گردی را بر شمرد و افزود: ویژه برنامه بزرگداشت هجدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و برگزاری اختتامیه ملی ویژه برنامه های آوای کتابخانه و پویش بهار موعود و تقدیر از برگزیدگان مسابقات و نفرات برتر در حوزه راهبردی و عملکردی ستاد؛ برگزاری پویش #مهمان_کتابخانه_من؛ برگزاری پویشها و مسابقات ترویجی، هماهنگی با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری جهت برگزاری تور بازدید از کتابخانه ها با قابلیت گردشگری؛ برگزاری نشست مطالبه گری فرهنگی با اهالی فرهنگ و مسولین مربوطه برگزار می گردد.
وی همچنین افزود: طرح کتابخانه گردی در ۲۳ کتابخانه عمومی در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه برگزار می گردد و در این ۱۴ شهرستان کتابخانه های ما میزبان مسئولین و مردم هستند.
حسنی خونسار همچنین عنوان کرد: اهدای کارت عضویت رایگان به بازدیدکنندگان از کتابخانه و حذف جرائم دیرکرد از مورخ ۱۱ تا ۲۸ اسفند ماه با شرط بازگرداندن اصل کتاب؛ همانند سال گذشته، امسال نیز مسابقه پویش “کتابخانه من” با اهداف معرفی کتابخانه، خدمات آن و اعضای فعال و منتخب، از دیگر ویژگی های طرح کتابخانه گردی و مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه ها می باشد.

وی در خصوص سایر برنامه ها خاطرنشان کرد: (جزئیات مسابقه در پورتال و سایت مسابقات نهادwww.samakpl.ir اطلاع رسانی خواهد شد.

امید است با تلاش‌های همکاران ستادی و کتابداران عزیز ضمن میزبانی شایسته از میهمانان و مدعوین این رخداد فرهنگی، معرفی شایسته ای گردد و جایگاه کتابخانه‌های عمومی بیش از پیش در جامعه ارتقاء یابد.

  • منبع خبر : مژده خبر