مژده خبر-در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

🔵 بازگشایی مدارس ابتدایی از دوشنبه
سرپرست وزارت آموزش و پرورش: مدارس دوره ابتدایی و متوسطه اول از اول آذر با برنامه‌ و الگویی که مدارس تدوین کرده‌اند، آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد. ۷۰ درصد خانواده‌ها موافق تشکیل کلاس‌های حضوری هستند.

🔵 حمله به ساختمان کنسولگری ایران در هامبورگ
به گزارش روزنامه بیلد چاپ آلمان، یک سرنشین خودروی عبوری شامگاه جمعه متوجه دودی شده که از درب ورودی ساختمان این کنسولگری به هوا برخاسته و علاوه بر آن دو مرد را مشاهده کرده که باسرعت از آن مکان دور می‌شدند. مقام‌های محلی احتمال داده‌اند این آتش‌سوزی در اثر پرتاب کوکتل مولوتوف توسط مهاجم یا مهاجمان صورت گرفته باشد. در این حادثه به کسی آسیب نرسیده است، فقط ورودی ساختمان کنسولگری خسارت دیده است.

🔵 آمریکا تحریم‌های شرکت ماهان‌ایر را تمدید کرد
راشاتودی: وزارت تجارت آمریکا تحریم‌های اعمال شده علیه ماهان ایر و ۱۲ شرکت را برای شش‌ماه دیگر تمدید کرد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت فروش هرگونه تجهیزات آمریکایی مربوط به صنعت هوایی به این شرکت‌ها می‌شود.

🔵 استاندار اصفهان: خط قرمز ما این است که آب شُرب مردم به خطر نیفتد
ذخیره سد زاینده‌رود که تحویل گرفته‌ایم در شرایطی نیست که به صورت قطعی بگویم آب را باز می‌کنیم تا کشاورزان بتوانند کشت پاییزه‌شان را انجام دهند. در صورتی که مشکلی برای آب شُرب پیش نیاید، هفته‌های آینده اگر بارندگی‌ها فرصتی را فراهم کرد بتوانیم آب پاییزه به مردم بدهیم.

🔵 توقیف کشتی خارجی توسط سپاه
تفنگداران سپاه یک کشتی خارجی با ۱۱ خدمه، حامل ۱۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق را در آب‌های پارسیان توقیف کردند.

🔵 پایتخت عربستان بمباران شد
سخنگوی نیروهای مسلح یمن: در پاسخ به افزایش حملات سعودی‎ها، پایگاه ملک خالدِ ریاض، فرودگاه ملک عبدالله و پالایشگاه آرامکو در جده با ۷ پهپاد بمباران شد.

🔵 جلسه دولت برای حل مشکل آب اصفهان و ۳ استان دیگر
جلسه بررسی مسائل مربوط به مشکلات آب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، یزد و خوزستان به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در این جلسه وزرای جهاد کشاورزی، نیرو، کشور، صمت، رئیس سازمان محیط زیست، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک و استانداران ۴ استان حضور داشتند.

🔵 منع تردد شبانه لغو شد
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اظهار کرد: با توجه به کاهش روند ابتلا به کرونا و واکسیناسیون عمومی در برابر کرونا اجرای طرح منع تردد شبانه از دیشب در سراسر کشور لغو شد.

🔵 بیانیه‌ حزب‌الله درباره خبر کمک ۲ میلیون دلاری زینب سلیمانی به ازدواج‌ها در لبنان
بنا بر ادعای این افراد و رسانه‌ها، روز جمعه تصویری از یک مدرک شورای اجرایی حزب‌الله منتشر شده است که نشان می‌دهد زینب، دختر قاسم سلیمانی، مبلغ دو میلیون دلار برای کمک به ازدواج دختران لبنانی اختصاص داده است. اما شورای اجرایی حزب‌الله در بیانیه‌ای ضمن رد شدید این ادعاها، نوشت که این اقدام از سوی اتاق‌های سیاهی صورت گرفته که جایگاه مشخصی دارند.

🔵 آخرین آمار کرونا در ایران
بنابر اعلام وزارت بهداشت ۳هزار و ۵۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند؛ کاهش آمار مبتلایان شناسایی شده درحالیست که متاسفانه آمار فوتیهای ناشی از این بیماری در کشور همچنان سه رقمی است. ۱۱۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۸ هزار و ۸۵۲ نفر رسید.

 

  • نویسنده : فرشید جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر