مژده خبر- بیانیه جمعی از دانشجویان انقلابی استان کرمانشاه در خصوص انتخابات مهم پیشرو و وظیفه شورای نگهبان به این پایگاه خبری ارسال شده است که جهت آگاهی هم وطنان گرامی متن آن به دنبال می آید. البته لازم به توضیح است که امضا تایید کنندگان متن بیانیه برای پایگاه خبری لوتوس ارسال نشده است.
شورای نگهبان و دفاتر استانی آن به مثابه تنگه احد نظام وفشارهای نمایندگان فعلی بر آن

.

بسمه تعالی

سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۵۵
إِنَّ الَّذینَ تَوَلَّوا مِنکُم یَومَ التَقَى الجَمعانِ إِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا ۖ وَلَقَد عَفَا اللَّهُ عَنهُم ۗ إِنَّ اللَّهَ غَفورٌ حَلیمٌ

        شورای نگهبان و دفاتر استانی آن به مثابه تنگه احد  نظام وفشارهای نمایندگان فعلی بر آن   

 

بدون هیچ گونه شکی تاریخ برای آنها که از آن درس وعبرت نمی‌گیرند محکوم به تکرار است منظور از تکرار شکست‌ها و پیروزی‌هایی است که برای یک قوم مردم و یا ملت خواهد بود

یکی از اهداف و اغراض خداوند متعال از بیان حادثه تاریخی جنگ احد که   در اعجاز ابدی خویش : قرآن مجید آن را آورده است،  شاید این است  که می ‌خواهد به باارائه یک تحلیل راهبردی از جنگ احد -نقاط ضعف و تهدیدات و همچنین ارائه راهکارها- امت اسلامی را از  شکست هایی  همچون آن ، مصون بدارد.

        حضرت نبی ختمی محمد مصطفی صلوات الله علیه و آله در جنگ احد با کمک مشاورانی همچون حضرت حمزه سیدالشهدا علیه السلام در اتاق جنگ احد در گردنه و تنگه که با کمی فاصله از میدان و صحنه اصلی جنگ قرار داشت گروهی از کمانداران و تک تیراندازان خبره و زبده قرار داد چرا  که نقطه قوت سپاه کفر شرک -که در سپاه اسلام وجود نداشت- اسب سوارانی بودند که به فرماندهی خالد بن ولید عرب شجاع بی‌نظیری که نامش هم برای خیلی‌ها رعب و وحشت به همراه داشت فرمانده سوارانی که مسلح به جنگ‌افزارهای به روزی بودند که می‌توانست چنان موفق شود که سپاه اسلام را از یک قدمی پیروزی به شکست تاریخی  برساندچرا که  با عدم رعایت نظم جنگ  و سرپیچی دستور حضرت حمزه سلام الله علیه و سرپیچی از فرمان در رها کردن تنگه احد کاری کنند که وقتی نام تنگه احد شنیده می‌شود و گفته می‌شود امت اسلام بی‌اختیاریاد شهادت عموی (حضرت حمزه سیدالشهدا سلام الله علیه)  یاران پیامبر و شکست تلخی که نزدیک بود ریشه اسلام را از بن کنده و نهال نوپای اسلام را برای همیشه از بین ببرد و جان حضرت رحمت للعالمین محمد مصطفی را با تهدید جدی مواجه کند و اما سرباز فدائی بزرگ و سربازان و فدائیان محمد( ص)  بودند.

           نظام جمهوری اسلامی که آرمان همه احرار و اولیا در طول تاریخ بر مبنای حضور دین در اجتماع به وجود آمده است و شورای نگهبان قانون اساسی را نگهبان  حضور دین در اجتماع قرار داده است  و در قانون اساسی برای آن،نظارت استصوابی را که خبرگان قانون اساسی در نظر گرفته و اراده کرده‌اند قرار است به عنوان فیلتر اجازه  نفوذ ناخالصی‌ها و نااهلان را ندهد که قصد ورود  به  مراکز حساس و کلیدی همچون مجلس شورای اسلامی را دارند ،  شود.

           مجلس شورای اسلامی که قانون اساسی برای  همه شرایط و اوضاع و احوال بحرانی در کشور پیش‌بینی‌هایی در نظر گرفته از عزل و فوت  تا استعفای رهبری رئیس جمهوری و موارد  دیگر ولی در برابر این تصور که در کشور یک روز مجلس شورای اسلامی وجود نداشته باشد یا تعطیل باشد ساکت است و این همان جمله معروف امام راحل عظیم‌الشأن است که مجلس در راس امور است.

          در مواجهه تاریخی حق و باطل که یک طرف نظام جمهوری اسلامی و یک طرف نظام لیبرال دموکراسی است (یوم التقی الجمعان)  اگر خدای ناکرده شورای نگهبان و دفاتر استانی آن (ان الذین تولو منکم )که باید در تنگه احد نظام در مقابل کسانی که التزام عملی به اسلام ولایت فقیه  ندارند،قراربگیرند و   فشارها ی  وارده از طریق  آنها بر تصمیمات شورا  در خروج نتایج اعلام تایید صلاحیت اثر بگذارد و چنانچه شورا از مواضع خویش کوتاه بیاید و مصلحت اندیشی ها را بر منافع ملی و ملت ترجیج دهدونمانیدگان فعلی در مجلس (که حائر  شرایط و صلاحیت آنها محرز نیست) را با لطایف الحیل تایید کند وارد عرصه انتخابات شوند  .

        اولا : و نمایندگان فعلی با تظاهر به انقلابگری -که سکه رایج این روزها ست و هر سکه قلع و بدلی می‌خواهد نمایی از انقلابی به روی خود بکشد و شبانه روز تلاش می‌کند در سی نما ظاهر می‌شوند تا بتوانند یک نما و آن هم نمای انقلابیست را از خود در مرای و منظر مسلمین  به نمایش بگذارند –  موفق خواهند شد بعنوان یک نفوذی در تصمیم سازی و تصمیم گیری نظام نقش آفرینی و  اعتماد عمومی ملت و مردم را که بزرگترین سرمایه اجتماعی نظام است خدشه دار کنند .

       ثانیا :  تایید صلاحیت  نمایندگان متظاهرو  انقلابی نما که دخالتهای آنان در عزل و نصب و با التزام عملی آنها با ولایت فقیه منافات دارد خواهند توانست صحه و تاییدیه ای شورای نگهبان قانون اساسی برای افعال و ترک فعل های خلاف التزام خویش پیدا بکنند .

      مواردی که می توان بعنوان  شاهد و مصداق عینی بیان کرد  این است که علی رغم تاکیدات امام خامنه‌ای مدظله العالی  مبنی بر عدم دخالت نمایندگان فعلی در عزل و نصب ها مسئولان اجرائی است  ولی متاسفانه شاهد هستیم که رئیس و اعضای  ستاد انتخاباتی رئیس دانشگاه می‌شود،  مسئولان کمیته‌های فرعی و اصلی  ستادها همه معاون استاندار، مدیر کل، فرماندار، معاون فرماندار ، بخشدار ، رئیس هیئت مدیره و غیره می‌شوند تا جایی که بعضاً یک نماینده در انتصاب ۴۰ نفر مسئول اجرایی و  موارد بی شمارتر  دیگری نیز در عزل مسئولان دخالت می‌کند و برای خود پوشش‌های دروغین(  فلان شورا و فلان ستاد و غیره نظیر) را قرار می‌دهد تا دستگاه‌های اطلاعاتی امنیتی و نظارتی را دور بزند و صد البته بهانه شرعی برای اصحاب السبت فراهم کند،

 اما بدانند و همه می دانند

          مردم مومن انقلابی فهیم با شور و شعور ایران اسلامی و به ویژه استان کرمانشاه بسیار بزرگوارتر از آن است که بخواهد به روی شما بیاورد و فقط می‌خواهد شاهد و ناظر  باشند که کسانی که چند صباحی در جایگاه‌های مختلف اجرایی، تقنینی، قضائی،  نظارتی، امنیتی، اطلاعاتی و مهمتر از همه و با تاکید تنگه احد انقلاب و کشور یعنی شورای نگهبان و دفاتر استانی،  آیا از این آزمون خطیر و بزرگ،  سربلند بیرون خواهند آمد یا آنکه به دلیل (   انما استزلهم الشیطان ببعض ما کسبوا) و از نقش اصلی و خاصیتی که باید داشته باشند،کوتاه می آیند  و نقش اصلی که قانون اساسی برای آنها در نظر گرفته است  ‌بی نقش عمل خواهند کرد و اجازه خواهند که نهال امید در دل مردم زنده شود و زنده بماند یا اینکه مردم را ناامید خواهند کرد.و به تعبیر  رهبر معظم  انقلاب:” هر که مردم را از آینده ناامید کند، چه بداند و چه نداند به سود دشمن کار می‌کند .

  جوانان دانشجویان دانش آموزان نخبگان فرهیختگان اساتید معلمان دانشگاهیان فرهنگیان فرزانگان و خبرگان و …. همه منتظرند که آیا دفاتر استانی شورای نگهبان در تنگه احد خواهند ماند و با شجاعت و ایمان از اسلام و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد؟؟  یا با  بیان اینکه” تحت فشارم”!! نمی‌توانند و نخواهند توانست از گردنه و تنگه احد نظام مقدس جمهوری اسلامی  دفاع کنند.

 البته و صد البته اگر با سختی و فشارها ایستادند شاهکار سربازان و فدایئان ولایت و هنر مردان خداست وگرنه در شرایط عادی یک مفسد اخلاقی و اعتقادی و مسئله دار…  را رد صلاحیت بکنی خیلی هنر نیست هرچند آن هم وظیفه است .

مسئولان دفاتر استانی در بزنگاه تاریخی ایفای نقش و رسالت خویش قرار گرفتند و خداوند متعال و ملت ایران شاهد و ناظر ” ناظران امین ” خواهد بود.

و الله خبیر بماتعملون

جمعی از دانشجویان انقلابی استان کرمانشاه

 

سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۵۵
إِنَّ الَّذینَ تَوَلَّوا مِنکُم یَومَ التَقَى الجَمعانِ إِنَّمَا استَزَلَّهُمُ الشَّیطانُ بِبَعضِ ما کَسَبوا ۖ وَلَقَد عَفَا اللَّهُ عَنهُم ۗ إِنَّ اللَّهَ غَفورٌ حَلیمٌ
ترجمه:
کسانی که در روز روبرو شدن دو جمعیت با یکدیگر (در جنگ احد)، فرار کردند، شیطان آنها را بر اثر بعضی از گناهانی که مرتکب شده بودند، به لغزش انداخت؛ و خداوند آنها را بخشید. خداوند، آمرزنده و بردبار است.

  • منبع خبر : مژده خبر