پایگاه خبری مژده خبر: محمد صادق (کیومرث) اسفندیاری گفت: شوراها بايد براي همه ابعاد و سطوح زندگي شهري و روستايي برنامه داشته باشند،

به گزارش مژده خبر، محمدصادق اسفتدیاری در گفت وگو باخبرنگارما، با اشاره به جایگاه شوراها در نظام جمهوری اسلامی، اظهار کرد: شورا‌ها یکی از نهاد‌های مردم‌سالارانه است و یکی از افتخار‌های نظام این است که کار‌های مردم را به خودشان واگذار کرده است چرا که این موضوع احساس تعهد و مسئولیت را در وجود مردم تقویت می‌کند.
وی افزود: هرچه مشارکت مردم در امور کشورشان بیشتر باشد، آن کشور موفق‌تر خواهد بود.
اسفندیاری با بیان اینکه باید بین شوراها و دولت آینده بیشترین تعامل وجود داشته باشد، گفت: شوراها با بهره‌گیری از خرد جمعی باید به سمت رشد و شکوفایی بیش ازپیش حرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی با هدف سهیم کردن مردم در اداره امور کشور تشکیل شده‌اند، گفت: شور و مشورت در فرهنگ اسلامی و در مدیریت جامعه اسلامی امری اجتناب‌ناپذیر بوده و در آیات و روایات متعددی بر امر مهم شور و مشورت تاکید و تصریح شده است.
اسفندیاری با بیان اینکه شوراها باید برای همه ابعاد و سطوح زندگی شهری و روستایی برنامه داشته باشند، گفت: اعضای شوراها باید با کسب نظرات و دیدگاه‌های مختلف متخصصان، صاحب‌نظران و افراد توانمند بهترین نظرات را به تصمیمات صحیح تبدیل کنند.
این کارشناس ارشد خاطرنشان کرد: اگر شوراها بتوانند به تعهد و تخصص خود عمل کنند در آن صورت انجام وظایف و رسالت آنها زمینه‌ساز تحول و پررنگ شدن بعد سرمایه‌گذاری و بخش نظارتی می‌شود.
وی درادامه نیز گفت: این مجموعه باید تلاش کند در بخش‌ها و روستاها زمینه یک تحرک مناسب و پویایی کارها را در روستاها فراهم آورد.
در ادامه پایان گفت:شوراهاباید تبدیل به پارلمانی محلی شوند وازمعاملات ملکی شدن وتوجه به منافع خودی وشخصی وفامیلی پرهیزکنند وحقوق شهری وشهروندی را ملاک کارخود بدانند ،ازنخبگان هرصنف وقشرشهرو یا روستای خوداستفاده کنند وایده های موفق شان رامورد توجه واستفاده قرار دهندتا باخرد جمعی به دوراز نزاع های فرصت سوز اکثریتی واقلیتی خدمت گزارانی موفق ومحبوب باشند ونام نیکی دراذهان شهروندان داشته باشند.

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر