مژده خبر - دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نور و محمودآباد با حضور ۳۳ نفر وارد مرحله جدیدی شده است.

 

پس از ثبت نام اولیه و بررسی های لازم تا اینجا کار سی و سه نفر از نیروهای انقلابی وارد مرحله جدیدی از انتخابات شده‌اند که شاید تعداد دیگری هم ورود پیدا کنند.

قطعا شجاعت این بزرگواران برای برپایی باشکوه انتخابات اسفند ماه ستودنی است زیرا فارغ از هر جهت گیری و گرایش سیاسی، این افراد آبروی خود را دارند هزینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می کنند.
هر یک از این کاندیداها دارای حامیان خود هستند که نوید یک حضور شکوهمند مردمی را می دهد که این مهم اصل نشاط و امید برای ایران و شهرستان های نور و محمودآباد است.

آنچه پیشتر لازم است بدانیم وحدت و همدلی برای یک انتخابات سالم و سرشار از شعور ضرورت است زیرا هریک از کاندیداها با عبور از مجاری قانونی و نظارتی پای در این مرحله نهاده و بستر شادابی و طراوت انتخاباتی را مهیا نموده اند.
حامیان بزرگوار این نامزدهای انتخاباتی باید ضمن رعایت اصول قوانین انتخابات، اخلاقیات را هم رعایت نمایند. هریک از نامزدهای انتخاباتی دارای نقاط قوت و یا ضعفی هستند و وظیفه اصلی حامیان ترویج توانایی و مهارت نامزد مورد حمایت خود را سرلوحه قرار دهند و از تخریب و تشویش اذهان عمومی پرهیز کنند.

در این میان رسانه وظیفه دارد ضمن دعوت عموم مردم شریف حوزه انتخابیه، نسبت به هرگونه مطلب خلاف واقع پرهیز کند و سبب تنویر افکار عمومی گردد زیرا رسانه زبان مردم باید باشد نه جناح خاص. البته هر خبرنگاری همچون سایر مردم و بر اساس قانون حق دارد از نامزدی که می خواهد حمایت نماید اما او هم باید بداند فصل الخطاب فقط قوانین است وبس.
آنچه بعضاً به جامعه آسیب زده انتخاب پرشور خالی از شعور بوده است زیرا گاهی کاندیدای خارج از قوم و شهر دارای شایستگی بیشتری برای کسب کرسی نمایندگی باشد که گاها ندیده گرفته شده است و نتیجه ایستایی توسعه پایدار منطقه بوده است.
اینجانب اعتقاد دارم که نقش رسانه در معرفی شایسته سالاری خیلی مهمتر از مسائل دیگر است. در آینده بیشتر تشریح خواهم کرد.

ادامه دارد

نویسنده: بهزاد مختاری

  • منبع خبر : مژده خبر