مژده خبر- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه ، معاونین توسعه مدیریت و منابع و فرهنگی دانشجویی، مدیران تحصیلات تکمیلی ، شاهد و ایثارگران و روابط عمومی دانشگاه به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و مشاور استاندار در امور شاهد و ایثارگران با خانواده سردار شهید حاج مسعود امیری دیدار کردند.

 

 

به گزارش مژده خبر، این دیدار به همت مدیریت شاهد و ایثارگر دانشگاه علوم پزشکی استان و به مناسبت سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد صورت گرفت.

در ابتدای این دیدار دکتر قباد محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد :هیچ افتخاری بالاتر و ارزشمندتر از شهادت در دنیا وجود ندارد و شهدا بالاترین جایگاه را در نزد خداوند متعال دارند.

وی در ادامه گفت: سردار شهید حاج سعید امیری از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هستند چرا که در این دانشگاه تحصیل کرده اند و این افتخار بزرگی برای ما محسوب می شود .

مقام عالی وزارت بهداشت در استان تصریح کرد:  برای ارج نهادن به مقام شامخ این شهید والامقام ورودی دانشگاه و یکی از کلاسهای دانشکده پزشکی به نام شهید امیری مزین شده است .

وی بیان نمود: دیدار با خانواده این شهید بزرگوار نیز برای ما بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و امیدواریم بتوانیم راه این شهید والامقام را ادامه دهیم .

سپس دکتر علی صفدری معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری کرمانشاه گفت:

در جامعه اسلامی ما هیچ افتخاری بالاتر از شهادت نیست و شهدا به طور قطع قهرمان هایی هستند که ما با همه وجود به آنها افتخار می کنیم.

وی گفت: هر آنچه امروز داریم از امنیت و آرامش گرفته تا استقلال و پیشرفت در حوزه های مختلف علمی همه را مدیون شهدای والامقام هستیم و همه به برکت مجاهدت های این عزیزان است.

صفدری تصریح کرد:  خانواده معظم شهدا ارزشمندترین سرمایه های خود را تقدیم نظام و انقلاب نموده اند و ما ایثار و رشادت این عزیزان را ارج می نهیم و امیدوارم بتوانیم تا زمانی که مسئولیتی بر عهده ما نهاده شده ، به بهترین نحو ممکن به مردم خدمت کنیم تا شرمنده شهدا نباشیم.

بخشی از  زندگی نامه سردار شهید حاج مسعود امیری

▫️

 شهید حاج مسعود امیری در سال ۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی در شهر کرمانشاه چشم به دنیا گشود .

   تحصیلات دوران ابتدائی و دبیرستان خود را در شهر کرمانشاه به پایان رسانید .

 بعد از پیروزی انقلاب بلافاصله در قالب کمیته های انقلاب وسپاه و گروه ذخیره ۱۱۰ در کلانتری های شهر مستقر گشته و در حراست از حریم انقلاب زحمات فراوان کشیدند.

هنگامی که منافقین کور دل با همکاری ارتش حزب بعث عراق به شهر اسلام آباد غرب ناجوانمردانه حمله کردند حاج مسعود به همراه پسردائیش جهت مقابله با آنان به گردنه چهار زبر( تنگه مرصاد ) شتافتند و توانستند طی چند روز به همراه سایر رزمندگان تا سرپل ذهاب به تعقیب و پاکسازی میهن اسلامی از لوث وجود منافقین پلید بپردازند و سر انجام در جریان عملیات غرورآفرین مرصاد در روز جمعه ، هفتم مرداد ماه سال ۶۷ یعنی آخرین روز جنگ تحمیلی در اثر اصابت تیر منافقین کوردل، یک دستش قطع می شود که در حین انتقال وی به اتفاق پسر دائیش حاج حشمت الله رضوان مدنی در پل ماهیت ( بین سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب ) مورد اصابت گلوله خمپاره ارتش بعثی قرار گرفته و به مقام والای شهادت نائل و در شمار آخرین شهدای جنگ تحمیلی قرار می گیرند .

از شهید حاج مسعود امیری یک پسر به اسم هادی به یادگار مانده است که انشاا… ادامه دهنده راه پدربزرگوارش خواهد بود .

  • منبع خبر : مژده خبر