به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب ، در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال جاری ،فرزاد رستمی رییس اداره امور مالیاتی شهرستان اسلام آباد غرب به تبیین چگونگی تنظیم وتکمیل تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م در خردادماه پرداخت و اظهار داشت : خردادماه فصل تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و در تیرماه تسلیم […]

به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب ، در تاریخ پنجم اردیبهشت ماه سال جاری ،فرزاد رستمی رییس اداره امور مالیاتی شهرستان اسلام آباد غرب به تبیین چگونگی تنظیم وتکمیل تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م در خردادماه پرداخت و اظهار داشت : خردادماه فصل تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و در تیرماه تسلیم اظهارنامه اشخاص حقوقی را داریم و تبصره ۱۰۰ ق.م.م راه میانبری برای وصول مالیات است ومزایایی نسبت به بحث تسلیم اظهارنامه دارد .

رستمی با ارایه گزارشی از مجموعه فعالیت ها و اقدامات این اداره در حوزه های مختلف گفت: تکریم ارباب رجوع و رعایت عدالت مالیاتی دو اصل مهم ما در فرایند اخذ مالیات است و هیچگاه به دنبال وصول مالیات خارج از ضوابط و بدون تکریم مودیان نبوده ایم.

وی همچنین وصول مالیات در عین رضایتمندی را سرلوحه کار مجموعه کارکنان امور مالیاتی دانست و از حمایتها و ارشادات امام جمعه محترم از مجموعه امور مالیاتی قدردانی نمود.

در ادامه حجت الاسلام زمانی موسوی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات یک فریضه است ،اذعان داشت : باتوجه به شرایط اقتصادی فعلی ،هزینه اصناف وکسبه معمولا بالاست و چون برخی مؤدیان مسن و یا کسبه ای هستند که از انجام تکالیف خود اطلاع ندارندو بعضا از قوانین مالیاتی آگاه نیستند که این موارد باید به درستی تبیین شود .

امام جمعه شهر شهدای مرصاد با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع خاطر نشان کرد : توقع براین است که کارمندان مالیاتی دلسوز مردم باشند ودلسوزی یک تعهد اخلاقی است وتکریم ارباب رجوع سرلوحه قرار گیرد که خوشبختانه در این مدت شاهد این موضوع بوده ایم.

حجت الاسلام زمانی موسوی تصریح کرد:پرداخت مالیات برای اداره کشور و استمرار امر خدمت رسانی امری ضروری است اما این پرداخت باید عادلانه باشد و باید با استقبال مردم همراه شد چراکه در شرایط سختی هستند و می بایست آگاهی بخشی در زمینه قوانین وجهاد تبیین درباب نحوه مالیات ستانی نیز صورت گیرد.

نویسنده:مسعود باقری مسئول نمایندگی پایگاه خبری مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب

  • منبع خبر : مژده خبر