مسعود باقری/ مژده خبر-  نشست شورای اقامه نماز با حضور فرماندار ،شهردار ،دبیر ستاد اقامه نماز ،وریاست و معاون اداره آموزش پرورش شهرستان اسلام آباد غرب با قرائت پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سالانه نماز , در روز شنبه ۱بهمن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مژده خبر در شهرستان اسلام آباد غرب، دکتر کرمی فرماندار شهرستان اسلام آباد غرب در این نشست اظهار کرد: جایگاه ستاد اقامه نماز از نظر رهبر معظم انقلاب، جمهوری اسلامی و مدیران ستاد به عنوان یک نهاد سیاستگذار در حوزه اقامه نماز در قلمرو هر سه قوه است، و این بستر برای فعالیت اقامه نماز است.
وی در ادامه افزود: اقامه نماز به لحاظ دانش افزایی، ایجاد معرفت دینی، فلسفه دینی، آداب نماز،آثار نماز و فعالیت های میدانی مثل برگزاری اقامه نماز جماعت در نظام اداری و اجرایی کشور، برگزاری مسابقه و دوره های آموزشی اعم از آموزش دوره امام جماعت و سایر فعالیت های دیگر می باشد که ارائه خواهد شد.
مهندس افشین شهردار اسلام آباد غرب ضمن تشکر از اهتمام دبیران ستاد اقامه نماز به عنوان افسران خط مقدم جبهه فرهنگی نماز و با اشاره به نوسازی برنامه ها و فعالیت های سال‌جاری ، به تبیین سازوکار اجرای برنامه ها در شهرستان پرداخت.

شناسایی جامعه نخبگانی و دعوت آنان به همکاری های داوطلبانه علمی ، آموزشی و فرهنگی و توجه ویژه به فعالیت های برنامه های ابتکاری در شهرستان از جمله مواردی مورد تأکید مهندس افشین در این جلسه بود.

دبیر ستاد اقامه نماز حاج ولی خسروی : جهت تقویت فرهنگ نورانی اقامه نماز می بایست با خبرگزاری، روزنامه، مجلات، ماهنامه و اصحاب رسانه تعامل سازنده ای داشته باشیم.
در این نشست به تلاش استکبار جهانی برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی اشاره کرد وافزود: استکبار جهانی با هدف وابسته کردن نظام اسلامی و رسیدن به اهداف خود برای کم رنگ کردن نماز در جامعه اسلامی تلاش می کند ولی به این هدف خود نخواهد رسید.
وی در ادامه بر تبیین اهمیت نماز و ترویج آن در فضای مجازی تاکید نمود.
مجتبی عبدی ریس آموزش پرورش شهرستان اسلام آباد غرب در این جلسه فرمود :نماز را عامل مهم تربیتی در آموزش و پرورش عنوان کرد و از مدیران و معلمین خواست تا هم خودشان به این فریضه الهی توجه داشته باشند و هم دانش‌آموزان را با نماز آشتی دهند.
وی تاکید کرد: باید مهارت بچه‌ها افزایش یابد و به آنها اطمینان دهیم هرکسی بتواند کار ابتکاری انجام بدهد نمره خاصی دارد.
باید به سمت امور تربیتی و البته تربیت صحیح حرکت کنیم. باید دین و هویت بچه‌ها را حفظ کنیم و این مستلزم مطالعه مستمر و ارتباط با اسلام‌شناسی است که بتواند به شبهات جوانان پاسخ دهد.

پایان خبر/م

 

 

  • منبع خبر : مژده خبر