مژده خبر - صبح امروز شنبه ۲۷ آبان ماه ۱۴۰۲جلسه شورای اداری شهرستان اسلام آباد غرب با حضور ابراهیم شکیبا مهر مدیر کل سیاسی انتخاباتی استان کرمانشاه ،امام جمعه ،فرماندار، معاونین فرماندار ، روسای ادارات و ارگان‌ها در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مژده خبردر شهرستان اسلام آباد غرب، در ابتدای این مراسم مسعود جابری معاون عمرانی‌ ،شهرستان اسلام آباد غرب به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این روزها روح تمام مسلمانان جهان به ویژه ایران اسلامی از نسل کشی فجیع رژیم نامشروع صهیونیستی نگران است.

جابری با اشاره به وصیت‌نامه شهید نادر گودینی که در وصیت‌نامه خود نوشته بود، نماز را به پا دارید و هر کس نماز را سبک بشمارد نمی‌تواند از اسلام پشتیبانی کندبیان داشت:بسیج لشکر مخلص خداست و مدال پرافتخار بسیج توسط امامین انقلاب به آن داده شده است

در ادامه زمانی موسوی امام جمعه شهرستان نیز با اشاره به کشتار کودکان غزه که شمارش آن از ۵۰۰۰ نفرگذشت گفت: شهدای نوارمقاومت در فلسطین که از ۱۲ هزار تجاوز کرده است یک لکه ننگی است که در تاریخ بشریت ضبط شده است.

موسوی افزود:خداوند به دوش همه ما وظیفه‌ای نهاده است که باید آن را تقویت کنیم همچنین با توجه به خالی بودن جایگاه معاونت آموزش و پرورش امیدواریم به این جایگاه نیز سامان داده شود.

در ادامه جلسه دکتر شکیبا مهر ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مرصاد گفت: ما در شهرستان‌های استان ۳۲ بخشدار و ۲۰ معاون فرماندار و حدود ۵ نفر فرماندار  را تغییر و سامان داده‌ایم ‌وخلأها را با جابجایی‌ و عزل پر کرده‌ایم ما در هرجا ببینیم مدیری کوتاهی کند و لازم باشد تغییر کند و مردم و انقلاب در آن نقطه تضعیف می‌شوند تغییر مدیریت صورت میگیرد.
شکیبا مهر بحث انتخابات را مهم‌ترین اولویت نظام و کشور در ماه‌های پیش رو دانست و و اظهارکرد:مادر قدیم عدم صلاحیت و تایید داشتیم الان عدم احراز هم به آن اضافه شده است و بحث ۵ سال سابقه اجرایی نیز به آن اضافه شده و کسانی که عدم احراز خورده‌اند با اشاره به تغییرات در قانون انتخابات بیشتر ردیت‌ها به خاطر عدم ۵ سال سابقه اجرایی بوده است.
شکیبا مهر بحث رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت در انتخابات را مهم دانست وافزود: در بحث سلامت انتخابات حق مردم حق الناس است و مدیران برای به دور ماندن از حاشیه برای حمایت از شخص خاصی ورود نکنندکه ممنوع می‌باشد.
وی در پایان سخنرانی خودافزود: همچنین هیئت نظارت بر تبلیغات انتخاباتی نیز شکل گرفته و در قانون جدید برای یک سری کارها حتی برای داوطلبان جرم نگاری شده و نمی‌گذاریم بر سلامت انتخابات لطمه وارد شود.
در ادامه مراسم مرتضی احمدی که به عنوان معاون سیاسی فرمانداری با ابلاغیه بالا ترین مقام دولت استاندار کرمانشاه دکتر محمد طیب صحرایی معارفه شد. احمدی گفت :بایداین ذهنیت در ما شکل بگیرد که این منصب‌ها ماندگار نیستند این صندلی‌ها در نظام جمهوری اسلامی امانت است و در نگرش پذیرش مسئولیت پذیرش یک نوع زندگی ریاضتی هست وانتخابات پیش رو یکی از میادین محک خوردن صداقت و امانت داری برای ماست.

در ادامه جلسه شورای اداری امروز حمیدرضا کرمی فرماندار اسلام آباد غرب با تبریک روز پرستار و هفته بسیج در خصوص دوازدهمین مرحله انتخاب شورای اسلامی در شهرستان اسلام آباد غرب گفت:
ما ۷۱ کاندیدای ثبت نام قطعی شده داشتیم و۴۷ نفر از هیئت اجرایی تایید صلاحیت گرفته‌اند و ۲۴ نفر هم یا عدم احراز یا مشکل در بارگذاری مدارک داشته که توسط شورای نگهبان رصد و پیگیری خواهد شد.
کرمی با بیان اینکه ادارت باید برای هفته بسیج فضاسازی مناسب را انجام دهند، افزود: همه ادارت و دستگاه ها موظف هستند که کارهایی که در خصوص هفته بسیج انجام میدهند مستند سازی و به فرمانداری ارسال کنند.
در ادامه سرهنگ بهزاد یوسف وندضمن تبریک هفته بسیج مطرح کرد: سیطره‌ای که به اسم استکبار جهانی وجود دارد باعث شده خیلی از دولتمردان و کشورهایی که مسلمان بودن دارند در قضیه کشتار مردم غزه ماهیتشان مشخص شود.
یوسف وند شعار هفته بسیج را بسیج امید ملت ایران عنوان کرد وگفت :انتظار داریم در مورد مبحث بسیج در ادارات و نهادها این امر برجسته شود.
همچنین در ادامه این مراسم دکتر محمدی از پرسنل شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب گفت:حوزه بهداشت مقدم بر درمان است در حوزه بهداشت محیط ۱۹ هزار و ۱۲۷ مورد بازدید اماکن و مواد غذایی صورت گرفته و مواد غذایی ۸۲۳ کیلو تاریخ مصرف گذشته را جمع کردیم و تعداد اخطارهایی که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند ۱۷۲ مورد است که ۷۰ مورد به تعطیلی منجر گردیده است.

وی افزود ۹۹ آب شهر و روستاها در سالم هستند وبا توجه به ۵۳ متخصص و۳۰پزشک عمومی که در بخش دولتی مشغول هستند در صددیم پزشک خانواده روستایی که از سال ۸۴ در روستاها دایر شده تا اسفند امسال در شهرستان اسلام آباد غرب نیز اجرایی شود.

در پایان مهدی بساطی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : مابرنامه‌های خوبی در هفته کتاب در دانشگاها با نویسندگان شاعران معرفی شده داشتیم و از آنها می‌خواهیم که در بانک اطلاعاتی و در سامانه اهل قلم ثبت نام کنندو مزایای صندوق اعتباری هنر بهره گیرند.

  • منبع خبر : مژده خبر