مژده خبر- مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با حضور در مرکز صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از مردم استان درخواست کرد در صرفه‌جویی برق مشارکت همه‌جانبه داشته باشند.

به گزارش مژده خبر به نقل ازروابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای غرب، مهندس “علی اسدی” با حضور در صدا و سیمای مرکز کرمانشاه گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها و مناسب نبودن ظرفیت آب سدها و به تناوب کاهش سهم نیروگاه‌های آبی در تولید برق با کمبود تولید انرژی برق در سطح کشور روبرو هستیم.

وی افزود: انتظار می‌رفت با صرفه‌جویی ۱۰ درصدی مشترکین این کمبودها جبران شود ولی باتوجه به اینکه مدیریت مصرف مورد نظر صورت نپذیرفت، افزایش مستمر دما و افزایش بی‌سابقه مصرف برق در روزهای اخیر موجب شد تا خاموشی‌هایی به شبکه سراسری برق کشور اعمال شود که به تناسب، این خاموشی‌ها در شبکه‌های برق‌رسانی غرب کشور و استان کرمانشاه نیز اعمال شد.

مهندس اسدی که در برنامه بازتاب شبکه زاگرس حضور یافته بود، خاطرنشان ساخت: انتظار می‌رود در این ماه و ماه آتی مردم در زمان پیک بار یعنی از ساعت ۱۲ الی ۱۸ و ۲۰ الی ۲۲ صرفه‌جویی همه‌جانبه‌ای در مصرف برق داشته باشند تا همه از برقی پایدار و مطمئن برخوردارشوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب در پایان این مصاحبه گفت: از مردم درخواست می‌کنم با اجرای راهکارهایی مانند استفاده از دور کند در کولرهای آبی در ساعات اوج بار، تا حد امکان از کولرهای گازی استفاده نشود و در صورت استفاده بر روی دمای ۲۵ درجه و بالاتر تنظیم شود، خاموش کردن لامپ های اضافی و دستگاه‌های برقی غیر ضروری که ساده‌ترین راه صرفه‌جویی در مصرف برق است و استفاده از لوازم برقی پرمصرف نظیر جاروبرقی و لباسشویی و اتو در ساعات خارج از پیک بار در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

  • منبع خبر : مژده خبر