مژده خبر- سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه بیان داشت: به دانش آموزان روش های کاهش مصرف را آموزش می دهیم و برای آنها کارت انرژی صادر می کنیم تا مصرف گاز خانواده خود را کاهش داده و جایزه بگیرند.

به گزارش خبرنگار مژده خبر به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کرمانشاه، سرپرست شرکت گاز استان در جلسه مدیریت بحران بررسی مصرف گاز که در روز دوشنبه مورخ ۱۲ دی ماه ۱۴۰۱ با حضور مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق، مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری، معاون مدیرکل مدیریت بحران استانداری، دبیر خانه صنعت و معدن و نمایندگان اتاق اصناف و اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار گردید، با اشاره به برگزاری جلسه روزانه مدیریت بحران در شرکت گاز استان، اظهار کرد: ماه پیش رو یک ماههای سخت از نظر تأمین گاز برای کشور است به همین خاطر از مسؤلین و مردم انتظار داریم به ما کمک کنند تا بتوانیم به خوبی از این مرحله عبور کنیم.

ناصر حسینی بیان داشت: طی تفاهم نامه ای که با آموزش وپرورش استان در مرحله نهایی شدن میباشد به دانش آموزان روش های کاهش مصرف را آموزش می دهیم و برای آنها کارت انرژی صادر می کنیم تا از والدین خود بخواهند سهم آینده آنها را نسوزانند و در این راستا بر مصرف گاز خانواده خود نظارت کنند که درصورت کاهش مصرف خانوار به آنها جایزه تعلق می گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷۵ درصد سبد انرژی کشور از طریق گاز طبیعی تأمین می شود و نیز ۲۶ میلیون مشترک گاز در کشور داریم،اعلام کرد: در حال حاضر شرکت ملی گاز روزانه ۹۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می کند که حدود ۱۸ میلیون متر مکعب آن در استان کرمانشاه به مصرف می رسد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گاز را پاک ترین انرژی فسیلی دنیا معرفی کرد که با قیمت بسیار پایینی به دست مردم کشور می رسد و تصریح کرد: شبکه گازرسانی ایران در دنیا نظیر ندارد و این روش گازرسانی فقط مختص کشور ماست.

وی با انتقاد از مصرف بی رویه و اتلاف انرژی گاز در کشور به دلایلی همچون عدم فرهنگ سازی، وسایل گرمایشی غیر استاندارد، مصالح ساختمانی نامناسب و… گفت: ما دومین مخازن گازی دنیا را در اختیار داریم اما دومین مصرف کننده گاز دنیا نیز هستیم به طوری که مصرف گاز ایران به تنهایی به اندازه ۳ کشور صنعتی، آلمان، انگلیس و فرانسه است و این یعنی ما در حال سوزندان حق آیندگان هستیم.

حسینی عنوان کرد: مصرف سال گذشته گاز در کشور ۲۳۸/۵ میلیارد متر مکعب بوده که ۱۳۲ میلیارد متر مکعب آن در بخش خانگی و تجاری و اداری و آموزشی، ۷۹ میلیارد متر مکعب در بخش نیروگاهی و ۴۵ میلیارد متر مکعب آن در بخش صنعت بوده است؛ همچنین میزان مصرف سال گذشته استان کرمانشاه ۵ میلیارد متر مکعب بوده و پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به ۵ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعب برسد.

لازم به ذکر است در بخش پایانی این جلسه حاضرین ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی شرکت گاز، به ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود جهت کاهش مصرف گاز پرداختند و برای همکاری همه جانبه با این شرکت اعلام آمادگی نمودند