مژده خبر- فرماندار شهرستان سرپل ذهاب در مراسم تجلیل از برگزیدگان کشوری جشنواره داستان نویسی آفرینش گفت : در حوزه فرهنگ باید تخصصی عمل شود و داستان می تواند رویدادها را به درستی روایت کند.

 

به گزارش خبرنگار مژده خبر، صدراله بابلی افزود : اگر بخواهیم سربلند باشیم باید به حوزه تاثیرگذار فرهنگ توجه داشته باشیم. چرا که فرهنگ همه حوزه های نظام اجتماعی را در بر می گیرد و می تواند زمینه تعالی جامعه را فراهم کند.
وی افزود : ظرفیت های شهرستان سرپل ذهاب بسیار بالا است و لذا باید تلاش کرد در حوزه فرهنگ نگاه عمیق داشته باشیم.
بابلی افزود : در حوزه فرهنگ باید کار تخصصی صورت گیرد و داستان هایی هم که امروز قرائت شد بیانگر همین کار تخصصی است و ما را با خود همراه کرد و به گذشته برد.
بابلی افزود : داستان می تواند رویدادها را بازآفرینی کند و با توجه به اینکه داشته های ما خیلی زیاد است باید تلاش کرد فرهنگ و تمدن پنج هزارساله ودفاع مقدس شهرستان به درستی روایت شود.
بابلی افزود : خانم بهرامی و خانم کرمی باعث افتخار من و مردم سرپل ذهاب هستند و این موففیت ها بدست نمی آید مگر با حمایت والدین و پشتکار خود این بانوان.
فرماندار شهرستان افزود : ما باید راویان خوبی برای بیان واقعیت های دیار کهن باشیم و بتوانیم سرپل ذهاب را به درستی روایت کنیم. و شعر و داستان بهترین ابزار برای بیان امور است.
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود : در هر جایی که به امر آموزش و فرهنگ توجه کردیم ، موفق شدیم و لذا باید قدر اساتید و نخبگان این حوزه را بیشتر بدانیم.
بابلی افزود : می توان با زبان داستان شرح زیبایی از دفاع مقدس وزلزله آبان ۹۶ خلق کرد و در کنار پرداختن به قناعت و پایداری و صبوری مردم زلزله زده ، مهر و محبت ملت ایران را بیان کرد.
فرماندار شهرستان سرپل ذهاب افزود : آسیب های اجتماعی یکی دیگر از موضوعات حساس جامعه است ، لذا با زبان داستان و هنر می توان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش آفرینی کرد.
فرماندار شهرستان در پایان از خانم هلیا کرمی و خانم فائزه بهرامی برای کسب افتخارات کشوری تقدیر کرد و زحمات خانم فروزان حسینی به عنوان مربی آنها را ستود.

 

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر