مژده خبر- فتح الله حسینی نماینده منتخب حوزه انتخابیه شهرستانهای قصرشیرین ،سرپلذهاب وگیلان غرب به همراه معاون وزیر جهاد کشاورزی رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری،رئیس سازمان جهادکشاورزی استان کرمانشاه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مسئولین با حضور در شهرستان گیلان غرب، قصرشیرین و سرپل ذهاب با مردم این شهرستان دیدار کردند.

دراین بازدید که با حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور د، دکتر نیازی معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی دکتر حیدریان معاونت سازمان امور اراضی کشورو رئیس سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان و شهرستان ها برگزار گردید هیات همراه ابتدا با حضور در شهرستان سرپل زهاب و روستای میر قادر  با اهالی این روستا پیرو درخواست ها و مشکلات آنان به گفتگو پرداختند.
در ادامه این سفر یک روزه مسئولین با حضور در شهرستان های قصر شیرین و گیلانغرب و سرپل زهاب از مزارع کشاورزی جامانده از طرح گرمسیری در دهستان های پشت تنگ، جیران و ذهاب و اراضی زیر پوشش سد هواسان واقع در دهستان سرقلعه سرپل زهاب، بخش گوار و دهستان حیدریه، چله ویژنان وپروژه های آب و خاک سامانه گرمسیری سومار بازدید کردند.
در این سفر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از مشکلات و موفقیت های منابع طبیعی سخن گفت و افزود در رابطه با مشکلات موجود در زمینه کمبود تجهیزات،وجود افت نیمه انگلی لورانتوس و تداخل پلاک ها سخن گفت.
انشااله کولانی ضمن قدر دانی از تمام مردم استان کرمانشاه از مردم طبیعت دوست شهرستان های سرپل زهاب گیلان غرب و قصرشیرین در راستای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست تقدیر وتشکر کرد و افزود از زمان جنگ تا کنون مردم استان به ویژ] شهرستان های مرزی در راه حفظ این آب خاک و منابع طبیعی زحمات بی دریغی انجام داده اند.
 کولانی در ادامه گفت خوشبختانه در استان  ۹۰ درصد رفع تداخل های پلاک های کشاورزی  به اتمام رسیده است.
وی افزود سال ۱۴۰۲ بیش از دوهزار هکتار تعهد استانی در بحث افت لورانتوس داشیتم که توسط  اداره منابع طبیعی وسمن ها و مردم انجام گردید اما برای پاکسازی کل استان نیاز به  ۵۴۰ میلیارد تومان بودجه است.
در خاتمه سفر  یک روزه  منتخب حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی به همراه مسؤلان وزارت جهادکشاورزی و سازمان منابع طبیعی به گیلانغرب قصرشیرین و سرپل زهاب با حضور در منزل شهید جهادگر جبار کرم پور باخانواده این شهید والامقام  دیدار  و گفتگو نمودند.
  • منبع خبر : مژده خبر