مژده خبر- ائمه جمعه اهل سنت کرمانشاه وسنقر وکلیایی تاکیدکردند: حذف اجباری چادر در کنکور کرمانشاه در صورت عمدی بودن باید پیگیری شود.

حذف اجباری چادر در کنکور کرمانشاه درصورت عمدی بودن بایدپیگیری شود

مژده خبر- امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: حذف اجباری چادر در کنکور کرمانشاه در صورت عمدی بودن باید پیگیری شود.

ماموستا عبدالرحمن مرادی در گفتگو با مهراظهار کرد: در حادثه پیش آمده و اجبار بانوان کرمانشاهی به برداشتن حجاب در کنکور سراسری چون حقیقت امر هنوز مشخص نیست، در صورتی که این اتفاق رخ داده است و اگر عمدی در کار بوده باید پیگیری است.

وی با بیان اینکه چادر بهترین نوع پوشش اسلامی است، افزود: بحث حجاب یک تکلیف الهی بر بانوان مسلمان بوده و لازمه جامعه اسلامی است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اگر در جامعه اسلامی حجاب غریب بماند حق نبوده و حتی جفا است، نبود چادر و یا بدتر از آن برخورد با پوشیدن چادر امری بسیار ناپسند است.

وی با تأکید بر اینکه نباید مجال هنجارشکنی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: اجبار به برداشتن چادر در زمان برگزاری کنکور سراسری از طرف نهادهایی که مأمور به تعلیم و پرورش هستند، باعث ایجاد استرس و سختی برای شرکت کنندگان شده است.

مرادی با اشاره به این موضوع که حجاب سبب عزت و آبرو زنان مؤمن و اوج ایمان آن‌ها است، گفت: در عصر حاضر جامعه به مادران، خواهران و همسرانی با ایمان، عفیف و با اخلاق به شدت نیاز دارد.

امام جمعه سنقر و کلیایی:

دستگاه قضایی استان به حذف چادر در کنکور ورود کند

دستگاه قضائی کرمانشاه به برداشتن چادر بانوان در کنکور ورود کند

مژده خبر/کنگاور-امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی گفت: دستگاه قضائی کرمانشاه به ماجرای برداشتن چادر بانوان در کنکور سراسری ورود کند.

حجت‌الاسلام الله‌رضا اکبری در گفتگو با مهر اظهار کرد: اگر جلوگیری از پوشیدن چادر در کنکور سراسری در فضایی زنانه رخ داده مشکلی نیست، اما اگر به علت خباثت درونی بعضی افراد بوده باید با آن برخورد شود.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی خطا برای همه خطا بوده به ویژه کسی که مسئولیت دارد، افزود: کسانی که این تصمیم غلط را اجرا کردند، باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند تا برای دیگران درس عبرت باشد.

امام جمعه شهرستان سنقر و کلیایی گفت: در موارد این چنینی که شاکی خصوصی وجود ندارد، دستگاه قضائی به عنوان مدعی‌العموم باید ورود کرده و از حقوق الهی و حقوق مردم دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش قرآن کریم افراد بر اساس خلق و خوی درونی خود عمل می‌کنند و کسانی که اهل ایمان هستند، اگر به مسئولیت برسند ارزش‌های الهی را در جامعه گسترش می‌دهند، اما کسانی که فاسد و بی اعتبار هستند اگر فرصتی پیدا کنند الحاد و کفر خود را بروز می‌دهند.

  • منبع خبر : مهر