مژده خبر-  امروز جمعه 12 خرداد ماه 1402 در پس از برپایی نماز دشمن شکن جمعه و در حضور نمازگزاران از ادارات و ارگانهای دولتی یاری کننده سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تقدیر به عمل آمد.

 

 

مژده خبر-  امروز جمعه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ در پس از برپایی نماز دشمن شکن جمعه و در حضور نمازگزاران از ادارات و ارگانهای دولتی یاری کننده سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد تقدیر به عمل آمد.

مهدی بساطی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت:

بودند عزیزان هنرمندی که در همان زمان اغتشاشات در حال تولید آثاری برای جشنواره ملی تئاتر مرصاد بودند، هنرمندانی که شاید شناخته شده نباشند ولی مطمئناً هنرمندان بزرگ و برجسته ای هستند که وجودشان در شهر شهیدان مرصاد مایه افتخار و مباهات ما است.

بساطی گفت:

در شهرستان اسلام آباد غرب ۲۷ لغایت ۲۹ اردیبهشت ماه بیش از ۱۵۰ نفر از هنرمندان عزیز سراسر کشور در قالب سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد و در سه بخش تئاتر صحنه ای، تئاتر خیابانی و نمایشنامه نویسی آثار خود را با موضوع دفاع مقدس و با محوریت عملیات مرصاد و جریاناتی که در این عملیات به وقوع پیوسته بود را به نمایش گذاشتند.

تمام نقاط شهر اسلام آباد و روستاهایی را نیز پوشش دادیم و محوریت ما محلات آسیب پذیر بود و محلاتی کم برخوردار، که نمایش های خیابانی را به آن مکان ها بردیم. خدا را شاکریم که استقبال بسیار خوبی از این نمایش ها شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب بیان داشت:

نکته دومی که در این جشنواره برای ما بسیار حائز اهمیت بود؛ کیفیت آثار تولیدی بود. به گواه ۵ داور بازبین و ۳ داور نهایی این جشنواره، آثاری که به جشنواره رسیده بود، خیلی فراتر از جشنواره مرصاد بود.

دو اثر از استان خوزستان و استان البرز، آثاری بودند که در جشنواره بین المللی تئاتر فجر ۱۴۰۱ خوش درخشیده بودند «آقا لیلا» و «مادرم زری سر زا رفت» که بسیاری از جوایز این جشنواره را از آن خود کرده بودند.

بساطی گفت:

نکته سوم، کیفیت اجرای سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد بود که به گواه صحب نظران، این جشنواره با کیفیت بالا، بدون حاشیه و با مدیریت هزینه خوب برگزار گردید.

این موفقیت ها از آن خدا بود و عنایت ویژه شهدا و تشکر می کنم از امام جمعه محترم، فرماندار محترم و تمامی دستگاههای دولتی که ما را در این امر مهم یاری کردند.

در پایان از ادارات یاری کننده سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، با اهداء لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد + گزارش تصویری

  • منبع خبر : روابط‌عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب