مژده خبر- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به نزدیکی فرا رسیدن ماه محرم گفت: تعظیم شعائر حسینی با شکوه تمام در کرمانشاه برگزار می شود.

تعظیم شعائر حسینی با شکوه تمام در کرمانشاه برگزار می شود

حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با مهر اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان کرمانشاه بسیاری از فعالیت‌ها از جمله برگزاری جلسات مذهبی با محدودیت همراه شد.

وی افزود: در ایام شیوع کرونا هیئت‌های مذهبی در استان کرمانشاه با حضور پرشور خود در فعالیت‌های ضدعفونی و گندزدایی محلات و خیابان‌ها، غسل دادن اموات کرونایی، کمک به کادر درمان و کمک‌های مومنانه در کنترل بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تلاش کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: با وجود چنین شرایطی با فرا رسیدن ماه محرم برگزاری مراسمات عزاداری با محدودیت‌های بسیاری از سوی ستاد کرونا مواجه شد اما سفرهای استانی و خارج از کشور نظیر عراق و ارمنستان که موجب بروز پیک‌های کرونا در کشور شد ادامه یافت.

احمدی تاکید کرد: ما به عنوان سربازان رهبر معظم انقلاب اجازه نخواهیم داد دغدغه‌های ایشان در خصوص شعائر دینی و حسینی بر زمین بماند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب خود را موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌دانند و هیئت‌های مذهبی نیز این دستورات را مانند همیشه رعایت خواهند کرد و حتی در فضای باز جلسات را برگزار می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: امسال هیئت‌های مذهبی استان کرمانشاه باید از تمام ظرفیت خود برای برگزاری هر چه بهتر جلسات دهه اول محرم استفاده کرده و سیاه پوش کردن خیابان‌ها و محلات و برپایی ایستگاه‌های مذهبی باید با شکوه تمام انجام شود.

احمدی ادامه داد: در سال‌های پیشین جلسات خانگی روضه با محدودیت همراه بود اما در سال‌جاری این جلسات با ظرفیت بزرگ بیان معارف اهل بیت (ع) مجدد احیا خواهند شد.

وی اضافه کرد: واعظان و روحانیون در منبرهای خود وظیفه دارند علاوه بر بیان معارف والای اهل بیت (ع) دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را در مورد مسائل مختلف مانند ازدواج و فرزند آوری، حجاب و عفاف و سایر مسائل مهم جامعه را بیان کنند.

  • منبع خبر : نقل از مهر