یادداشت مژده خبر- تعامل یا تقابل موضوع یادداشت امروز مژده خبر است که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مدظله العالی در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری مسعود پزشکیان نگاشته شده است. و....

مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس بر تعامل بین دولت و مجلس و شنیده شدن صدای واحد از آنها تاکید ویژه فرمودند

تعامل از باب تفاعل بمعنای مشارکت و عمل متقابل در جهت هم گرایی و وحدت است، عده ای به اشتباه تصور می کنند که مقصود حضرت آقا از تاکید به نمایندگان همکاری بدون قید و شرط با عدول از وظایف قانونی بوده است، در حالی که از معنای تعامل تسلیم و پذیرش یک طرفه برداشت نمی شود.

به لحاظ تقدم زمانی این دولت است که باید در مرحله ی نخست برادری خود را اثبات نماید و برای ارزیابی و معرفی اعضاء کابینه، با وسعت نظر و البته رعایت خطوط قرمز و شاخصها و پرهیز از حواشی، بهترین ها را به مجلس معرفی کند تا در زمان رأی اعتماد شاهد بگو مگو، تنش، تقابل و احیانا رد گزینه های معرفی شده نباشیم، متاسفانه تاکنون بجز ادامه رفاقت های شخصی و برخی اظهارات خشک و خالی به هیچ عنوان شاهد اراده و عملی از سوی رئیس جمهور چهاردهم و نزدیکان وی برای دستیابی به تعامل دو قوه نبوده ایم، اوج این تقابل را می توان به وضوح در معرفی اعضاء مسئله دار شورای راهبری و کمیته ها مشاهده نمود.

کاملا مبرهن است که آراء اصلاحطلبان کسری از سبد رأیی است که رأی قومیتی، اقلیتی، بخشی از اصولگرایان و آراء شخصی پزشکیان نیز به وضوح در آن پیداست، شورای راهبری و کمیته ها امّا کمترین تناسبی با این سبد ندارد، چه رسد ۱۴ میلیون رأی پرقدرت رقیب که قاطبه ی نمایندگان مجلس را با خود دارد.

شواهد و قرائن بسیاری در دست است که طراحی شورای راهبری و کمیته های متعدد با پوشش رسانه ای گسترده و ترکیبی از مسئله دارها، صرفا به قصد ایجاد پشتوانه ی اجتماعی برای یک امر کاملا سیاسی صورت گرفته است تا با فشار و تحمیل یک طرفه ی بار تعامل بر مجلس، خروجی مد نظر را تحصیل کنند.

می طلبد رئیس جمهور محترم با دقت و تیزبینی، تحرکات و گزینه های نهایی کمیته ها و شورا را به جد بررسی نمایند و بدور از فشار و هجمه های حلقه های فساد، کابینه ای را معرفی کنند که در عمل و به عینه ولایت پذیری و مسیر تعامل با مجلس را به نمایش بگذارد.

آیا روزهای آتی شاهد بلند شدن دود سفید از پاستور خواهیم بود؟ منتظریم!!!

والسلام علی من اتبع الهدی

✍امیرهوشنگ میربیگ
۷/ مردادماه / ۱۴۰۳

 

  • منبع خبر : مژده خبر