مژده خبر- مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه از تشکیل صندوق ویژه حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج در بیمه سلامت خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۳۱۸ نفر از بیماران خاص و صعب العلاج زیرپوشش بیمه سلامت است.

به گزارش مژده خبر به نقل از ایرنا، رضا تحویلیان افزود: صندوق بیماران خاص و صعب العلاج بیمه سلامت با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان در راستای پوشش درمانی ۲۶ نوع بیماری مانند سرطان، ام اس، هموفیلی، کلیوی و تلاسمی و جراحی های سخت و بیماران منتج از دیابت و دیگر بیماری ها تشکیل شده است.

وی بیان کرد: تسهیلات و کمک هزینه های درمانی صندوق بیماران صعب العلاج و خاص ۱۰۰ درصد بلاعوض است و از افراد بیمه شده که داری بیماری خاص هستند خواست به منظور نشان دار شدن پرونده الکترونیکی به سامانه بیماران خاص به پزشک خود مراجعه کنند.

تحویلیان همچنین از بیمه شدگان خواست برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پوشش بیماران خاص با شماره ۱۶۶۶ بیمه سلامت تماس حاصل کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۶۲ درصد از جمعیت استان کرمانشاه زیرپوشش پنج صندوق بیمه سلامت هستند، گفت: بیمه سلامت در کنار بیمه کاملا رایگان سه دهک پایین  جامعه دهک های یک، ۲ و سه، افراد مجهول الهویه و زندانی و فاقد بیمه را نیز بیمه کرده است.

  • منبع خبر : ایرنا