مژده خبر- استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت ارتقای رتبه استان در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه گفت: بانکها نباید در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فقط به مشتریان کلان توجه و از اقشار نیازمند غفلت کنند.

 

به گزارش مژده خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه؛ محمدطیب صحرایی در جلسه شورای هماهنگی بانکهای استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری تشکیل سد، اظهار داشت: بانکهای استان بررسی کنند که چرا در کشور میانگین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد بالاتر رفته و با این روش میانگین استان را بالا ببرند.
وی تصریح کرد: برخی از شرایط بانکها برای اعطای تسهیلات به مددجویان، ترجمه دیگر «وام‌ نمی‌دهیم» است چرا که متقاضیان نمی‌توانند این شرایط سخت به‌ویژه ضامنین را فراهم کنند.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه «شورای هماهنگی بانکها برای افزایش پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به متقاضیان راهکار ارائه کند» افزود: آمارهای موجود نزدیک به ده بانک استان از میانگین کشور در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه عقب‌تر هستند، باید بررسی شود که چرا میانگین کشور بالاتر از کرمانشاه است و راهکارهای آن را جستجو کرد.
محمد طیب صحرایی تاکید کرد: بانکها منابع تسهیلات قرض‌الحسنه خود را تنها به مشتریان کلان اختصاص ندهند و متقاضیان تسهیلات خرد را هم در نظر بگیرند مخصوصا گروه‌های نیازمندتر مانند اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.
وی از شورای هماهنگی بانکها به عنوان بدنه کارشناسی خواست که برای رسیدگی به اقشار نیازمند در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و با لحاظ ضوابط موجود راهکار ارائه کنند.
استاندار کرمانشاه همچنین گفت: ضروری است که در افزایش پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به اقشار نیازمند راهکاری ویژه و متناسب با نیازها و شرایط استان کرمانشاه تهیه کنیم و برای آن مطالبه کلان داشته باشیم.

 

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی استانداری کرمانشاه