مژده خبر- یک فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه مژده داد: تجهیزات پیشرفته اکوکاردیوگرافی برای اولین بار در استان کرمانشاه به کار گرفته شد.

 

 

دکتر روناک احمدی فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مژده خبر گفت:

خرسندیم که نویدبخش این خبر مهم برای هم استانیهای عزیز و استان های همجوار باشیم که با  فراهم شدن تجهیزات پیشرفته اکوکاردیوگرافی در کرمانشاه نیاز مراجعه ی بیماران عزیز برای تشخیص انواع بیماریهای قلبی مرتفع گردیده و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افتخار میزبانی از بیماران سایر استانهای همجوار را دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: خدماتی که در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زین پس به صورت پیشرفته در این زمینه قابل ارائه است.

احمدی افزود:  اکوکاردیوگرافی از راه مری؛ انواع استرس اکوکاردیوگرافی و اکوکاردیوگرافی پیشرفته تیشو داپلر همراه با متدهای جدید جهانی GLS.

این فلوشیپ فوق تخصصی اکوکاردیوگرافی تصریح کرد:  لازم به توضیح است انجام استرس اکوکاردیوگرافی برای تشخیص به موقع مشکلات عروقی و دریچه ای بدون استفاده از اشعه و با هزینه ی کمتر و اختصاصیت بیشتر نسبت به روشهای تشخیصی دیگر مخصوصا برای بیماران با اختلال عملکرد کلیه بسیار مفید و تنها روش تشخیصی دقیق برای بیماران با کراتینین بالا می‌باشد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه با انجام اکوکاردیوگرافی از راه مری مشکلات تشخیصی بیماران با درگیری های دریچه ای ، عفونت‌های قلبی ، بیماری های مادرزادی قلبی ، توده‌ها و لخته های داخل قلب با وضوح و شفافیت خیلی بالا قابل تشخیص می‌باشد و بیماران قبل از جراحی های قلبی لزومی به مراجعه به تهران جهت این بررسی‌ها  نخواهند داشت.

  • منبع خبر : مژده خبر