مژده خبر-بسته ی تازه‌های خبری امشب مژده خبر را با هم مرور می‌کنیم.

🔴 چاپلوسی مسوولان ممنوع
تذکر جدی فرمانده کل ارتش، به کارکنان و فرماندهان. امیر سرلشکر موسوی: همه افراد در مواجهه با مسئولان بایستی براساس آیین‌نامه‌ها و قوانین رفتار کنند و لازم است در گزارش‌دهی‌‌ها نسبت به استفاده از القاب و یا صفاتی که جنبه تملق و چاپلوسی دارند اکیدا خودداری شود.

🔴 بازدید رئیس‌جمهور از کارخانه سرجین بافت زنجان
رئیسی: مشکلات و موانع فعالیت این کارخانه ظرف یک ماه حل شود. وزیر صمت: مشکلات بانکی کارخانه در مدت یک ماه حل خواهد شد، با نصب تجهیزات و تکمیل خطوط تولید، این کارخانه اواسط ۱۴۰۱ به بهره‌برداری می‌رسد.

🔴 شهادت اسیر فلسطینی در نتیجه اهمال پزشکی
خبرگزاری سما خبر داده سامی العمور به دلیل اهمال پزشکی عمدی در زندان‌های رژیم‌صهیونیستی به شهادت رسید. العمور که از اهالی نوار غزه بود در سال ۲۰۰۸ بازداشت و به ۱۹ سال زندان محکوم شده بود.

🔴 شهادت مامور ناجا در زاهدان
فرمانده انتظامی سیستان‌وبلوچستان: محمدرضا نورایین از ماموران یگان امداد در حین مقابله با عوامل قاچاق سوخت در زاهدان براثر زیر گرفتن عمدی توسط راننده خودروی قاچاق‌بر سوخت، به شهادت رسید. تلاش برای دستگیری راننده شناسایی شده متواری ادامه دارد.

🔴 حضور سرزده رئیسی در منزل شهروند زنجانی
رئیس‌جمهور در جمع اهالی یکی از مناطق حاشیه زنجان: امیدواریم این دیدار منجر به نتیجه شود. تلاش می‌کنیم مشکل بیکاری جوانان تا حد ممکن رفع شود.

🔴 رئیسی: با این ظاهر‌سازی‌ها گول نخواهیم خورد
گلایه رئیس‌جمهور از رئیس کارخانه به دلیل ظاهرسازی در روز بازدید از کارخانه/ جلوی این ظاهرسازی‌ها را خواهیم گرفت و تولید را رونق خواهیم داد. کارخانه روغن‌سازی جهان باید با تمام ظرفیت کار کند.

🔴 بغض رئیس‌جمهور هنگام سخنرانی در مورد غواصان دفاع مقدس
رئیسی: دستگاه‌های مختلف کشور امروز باید بدانند وارث چه مخلصان و از خود گذشتگانی هستند. درس بزرگی برای همه ما مسئولان است.

🔴 فراستی: فیلم قهرمان بیچاره است و گدایی جایزه می‌کند
مسعود فراستی منتقد سینما که با نقدهای تند و تیزش بین اهالی سینما شناخته می‌شود، در توصیف فیلم جدید اصغر فرهادی گفته قهرمان فیلمی بیچاره است و گدایی جایزه می‌کند. فیلم قهرمان که به تازگی اکران شده تا امروز بیش از ۶ میلیارد تومان در گیشه فروخته و به عنوان نماینده ایران به مراسم اسکار امسال هم فرستاده شده. فرهادی تاکنون دوبار با جدایی نادر از سیمین و فروشنده این جایزه را به خانه برده است.

🔴 داعش در افغانستان دوباره جان گرفت
نماینده سازمان ملل در امور افغانستان گفته: حملات گروه داعش در این کشور در سال جاری میلادی نسبت به گذشته به صورت فزاینده افزایش یافته. عامل افزایش فعالیت داعش، ناتوانی طالبان در جلوگیری از گسترش فعالیت این گروه است. داعش زمانی به چند ولایت و کابل محدود می‌شد اما اکنون به نظر می‌رسد که تقریباً در همه ولایات حضور دارد و به‌طور فزاینده‌ای فعال است.

🔴 بوسه ضرغامی بر دست مرمت‌گر گنبد سلطانیه
وزیر میراث‌فرهنگی در جریان بازدید از گنبد سلطانیه زنجان، بر دستان هنرمند سیدعلی غفاری مرمتگری که ۴۰ سال در این میراث جهانی کار کرده است، بوسه زد.

🔴 لیر ترکیه در سراشیبی سقوط
در حالی که دیروز رسیدن ارزش لیر به ۱۰٫۵۴ لیر در برابر دلار که پایین‌ترین سطح تاریخی آن محسوب می‌شود خبرساز شده بود امروز ارزش لیر به ۱۰٫۹۷ لیر در برابر دلار رسیده که افت ۳٫۴ درصدی را نسبت به دیروز داشته است

🔴 بلیط فروشی آزمایشی در مسابقه استقلال برابر نساجی
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت: با موافقتِ ستادِ ملیِ کرونا، باشگاه استقلال بلیط فروشی محدود با استفاده از ۳۰% ظرفیت ورزشگاه را به صورت آزمایشی در مسابقه فردا برابر نساجی مازندران انجام خواهد داد. اگر رنگ استانی بدلیل کرونا مجددا قرمز شود محدودیت‌های برگزاری مسابقات برمی‌گردد.

🔴 واکنش فرانسه به گزارش آژانس درباره ایران
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه: گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران به شدت نگران‌کننده است. شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید در نشست هفته آینده خود یک پیام قوی به ایران بدهد.

🔴 واکسیناسیون حدود ٢ میلیون اتباع غیرایرانی در ایران
مرکز فناوری اطلاعات وزارت بهداشت: تاکنون حدود ٢ میلیون از اتباع غیر ایرانی بدون در نظر گرفتن مجوز اقامت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

 

  • منبع خبر : مژده خبر