مژده خبر- بسته تازه‌های خبری امشب مژده خبر را با هم می‌خوانیم.

 

🔴 کلاهبرداری به اسم یک فوتبالیست
پلیس، فردی را بازداشت کرده که خود را به‌جای «حسین ماهینی» بازیکن سابق پرسپولیس جازده و چند میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود.

🔴 موافقت مجلس با فروش نفت توسط بخش خصوصی
مجلس به شرکت نفت اجازه داد تا پس از تایید اشخاص توسط وزارت نفت، نفت خام و میعانات گازی را به اشخاص معرفی‌شده توسط دستگاه‌های اجرایی براساس قیمت روز برای فروش تحویل دهد.

🔴 حرف ایران ثابت شد: آمریکا برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیست
مسعود براتی، کارشناس مسائل بین‌الملل: درخواست تضمین چین و روسیه از آمریکا در برجام، حرف و خواسته اصلی ایران را به اثبات رساند که آمریکا قابل اعتماد نیست و این موضوع تنها تصور ایران نیست و ثابت کرد که مطالبه ایران یک مطالبه درست و واقعی بوده است. بی‌اعتمادی به آمریکا برای همه طرف‌ها اثبات شده و دیگر هیچ طرفی به قول‌های آمریکا اعتمادی ندارد.

🔴 شرکت‌های سامسونگ و سیسکو روسیه را تحریم کردند
بلومبرگ گزارش داد، شرکت سامسونگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارسال گوشی و تراشه به روسیه را متوقف می‌کند. این در حالی است که پس از شرکت‌های اپل، اوراکل، اینتل و ای‌ام‌دی AMD، شرکت سیسکو هم اعلام کرد که فعالیت‌های تجاری خود را در روسیه متوقف می‌کند

🔴 مسکو: به دنبال تجزیه اوکراین نیستیم
روسیا الیوم: دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرد روسیه با عملیات نظامی در اوکراین به دنبال تجزیه این کشور نیست و تنها برای تحقق تضمین‌هایی برای امنیت این منطقه تلاش می‌کند. روسیه در انتظار دور سوم مذاکرات با مقامات اوکراینی است. امیدواریم کی‌یف به مطالبات مسکو گوش فرا دهد. به گفته «میخایلو پودولیاک»، مشاور ریاست جمهوری اوکراین، دور دیگری از مذاکرات احتمالا فردا یا دو روز دیگر برگزار خواهد شد.

🔴 اسلامی: مسائل بین ایران و آژانس باید طبق روال طبیعی حل شود
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران: مسائل باقی‌مانده در سفرهای گذشته و سفر همکاران به وین که مورد گفت‌وگو قرار گرفته بود را مرور کردیم و به جمع‌بندی رسیدیم. مسائل باید در روال طبیعی حل‌وفصل شود. امیدواریم روند همکاری غیرسیاسی باشد و ملت ایران آثار آن را در زندگی خود مشاهده کند.

🔴 زلسنکی: روسیه به اهداف خود دست نیافته است
رئیس جمهور اوکراین: من مطمئن هستم بزودی می‌توانیم به مردم خود بگوییم که به خانه بیایید. از لهستان، از رومانی، اسلواکی و همه کشورهای دوست دیگر به خانه بیایید. به خانه برگردید، زیرا دیگر تهدیدی وجود ندارد. ارتش روسیه به اهداف مد نظر خود دست نیافته و مسکو هزاران نفر از سربازانش را از دست داده است. نیروهای اوکراینی تمام مسیرها را تحت کنترل خود داشته و در خارکوف با نیروهای دشمن درحال مبارزه هستند. متاسفانه نیروهای روسی وارد برخی شهرها شده اما این وضعیت مدت زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.

🔴 دومین پرواز برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اوکراین انجام شد
رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: با هماهنگی وزارت امور خارجه و سازمان هواپیمایی کشوری، دومین پرواز جهت بازگرداندن تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم اوکراین که در کشور لهستان به سر می‌برند از طریق شرکت هواپیمایی ماهان انجام شد. هواپیمای ایرباس با شماره پرواز ۵۱۰۵ و ۲۴۰ مسافر در ساعت ۱۸:۵۵ به وقت محلی در فرودگاه امام خمینی به زمین نشست.

🔴 تهرانی‌ها معادل مصرف ۱.۵ میلیون نفر آب هدر می‌دهند
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران:مصرف آب تهران در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ به سه میلیارد و ۱۷۳ میلیون لیتر رسید؛ به عبارتی، تهرانی‌ها هر روز به اندازه یک دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند. مصرف آب تهران برابر با ۱۸ درصد کل مصرف کشور است.

🔴 امیرعبداللهیان: از ایجاد روابط دوجانبه با عربستان استقبال می‌کنیم
وزیر امور خارجه:روابط جمهوری اسلامی ایران با عربستان بر اساس تصمیم ریاض به قطع رابطه دیپلماتیک از سوی این کشور برقرار نیست. ما در برخی مسایل منطقه دیدگاه ها و رویکردهای متفاوتی داریم ولی مدیریت اختلاف از سوی طرفین می‌تواند در خدمت منافع دو ملت و همچنین کشورهای دوست و برادر قرار گیرد.

🔴 رکوردشکنی قیمت گاز در اروپا
راشاتودی: در معاملات اخیر بازار انرژی اروپا قیمت گاز به مرز ۲۴۰۰ دلار به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسید که در تاریخ اروپا بی‌سابقه بوده است.

🔴 مدیر خبرگزاری دولت: چین و روسیه خواستار تضمین معتبر از آمریکا شدند
نادری، مدیرعامل ایرنا در توییتی از وین نوشت: چین و روسیه برای آینده روابط اقتصادی با ایران، از آمریکا خواستار تضمین معتبر کتبی شده‌اند.

 

  • نویسنده : فرشته شایگانی قانع
  • منبع خبر : مژده خبر