مژده خبر-بسته ی تازه‌های خبری امشب مژده خبر را باهم مرور می‌کنیم.

🔴 لغو اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات آسیا
فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات آسیایی لبنان را لغو و دلیل آن را شرایط امنیتی کشور میزبان اعلام کرد.

🔴 بازدید رئیسی از آسایشگاه کهریزک
رییس جمهور صبح امروز از مرکز نگهداری، بازپروری و درمان سروش و آسایشگاه خیریه کهریزک بازدید کرد.

🔴 استفاده از پهپادهای فرانسوی برای ترور نخست‌وزیر عراق
«کاظم الحاج» کارشناس امور امنیتی و سیاسی، در گفت‌و‌گو با شبکه عراقی «دجله» درباره پهپادهایی که اخیرا خانه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق را هدف قرار دادند، گفت که پهپادهای استفاده شده در این حمله ساخت فرانسه هستند.

🔴 اوجی: مشترکین پرمصرف گاز مشمول جریمه می‌شوند
وزیر نفت با تأکید بر اینکه هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت گاز مطرح نیست، گفت: ۲۵ درصد مشترکین پرمصرف و بدمصرف گاز که نزدیک ۵۰ درصد گاز خانگی را مصرف می‌کنند، مشمول جریمه خواهند شد.

🔴 انفجار دوباره یک مسجد در افغانستان
منابع محلی از وقوع انفجار در مسجدی در منطقه «تریلی» شهرستان سپین‌غر ولایت ننگرهار خبر داده‌اند. الجزیره گزارش داده که در این حادثه تاکنون ۱۵ تن زخمی شده‌اند.

🔴 فروش فوری محصولات ایران خودرو به قیمت‌های قبلی برگشت
به دنبال دستور رئیس جمهور مبنی بر لغو افزایش قیمت خودروها در شرکت ایران خودرو و سایپا، طرح فروش فوری محصولات ایران خودرو نیز با همان قیمت‌های قبلی اجرایی خواهد شد. در طرح فروش فوری ۴ محصول ایران خودرو که از ۱۹ آبان ماه تا جمعه ۲۱ آبان ماه اجرایی می شود، موعد تحویل راناپلاس، پژو ۲۰۷ و دناپلاس سه‌ماهه و موعد تحویل پژو ۲۰۶ تیپ‌دو ۴۵ روزه است.

🔴 دستور رئیس‌جمهور برای بررسی و حل مشکلات کشاورزان اصفهان
وزیر نیرو در جمع کشاورزان شرق اصفهان: در حال پشت سر گذاشتن سالی هستیم که در ۵۲ سال گذشته خشک‌ترین سال‌ها بوده است. دو ماه و چند روز است دولت کار خود را شروع کرده و ارثی که به ما رسیده سدهای خالی و سوء مدیریت زیادی در گوشه و کنار کشور است. برای احقاق حق کشاورزان ایستاده‌ام و تمام تلاشم را خواهم کرد؛ رئیس‌جمهور از من خواست این سفر برای بررسی به دقت و اتخاذ تصمیم برای حل مشکل انجام شود.

🔴 بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها معقول نیست/ نظر ستاد ملی کرونا فصل‌الخطاب است
خاتمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:بازگشایی همه مدارس و دانشگاه‌ها در یک تاریخ مشخص معقول نیست.این تصمیم برای اجرایی شدن نیازمند بازنگری‌ و رصد دقیق شرایط است. نظر ستاد ملی کرونا برای بازگشایی مراکز علمی و آموزشی فصل‌الخطاب است. تزریق واکسن برای افراد زیر ۱۲ سال کمتر توصیه‌ شده و تأکید بیشتر بر روی رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

🔴 انریکه مورا با علی باقری دیدار کرد
علی باقری کنی معاون سیاسی وزارت امورخارجه در جریان سفرش به اسپانیا با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد دیدار کرد. در این دیدار، طرفین درخصوص مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله روابط ایران و اتحادیه اروپایی، موضوع افغانستان و نیز مذاکرات برای برداشتن تحریم‌های ظالمانه در حال رایزنی با یکدیگر هستند.

🔴 ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در دسترس قرار گرفته است
علی نادری، مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی: کمتر از ۱۰۰ روز پس از آغاز دولت سیزدهم، اخیرا بیش از ۳.۵ میلیارد دلار از منابع مسدود ایران در یکی از کشورها در دسترس قرار گرفته و بخش قابل توجهی از این منابع در حال ورود به چرخه تجاری کشور است.

🔴 میزان واکسیناسیون کرونا در ۲۸ استان کشور بالای ۵۰ درصد و در سه استان کمتر از ۵۰ درصد است.
مرکز مدیریت آمار وزارت بهداشت: واکسیناسیون کامل در جمعیت بالای ۱۲ سال کشور به ۶۱ درصد رسیده است. استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی با ۷۰ و ۶۹ درصد بیشترین میزان واکسیناسیون را دارند. سیستان و بلوچستان و قم با ۳۸ و ۴۳ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را دارند. در تهران میزان واکسیناسیون ۶۵ درصد اعلام شده است.

🔴 دستگیری نیروهای سفارت آمریکا در یمن توسط نیروهای انصارالله
وزارت خارجه ی آمریکا روز پنج شنبه در بیانیه ای از نیروهای انصارالله خواست تا کارکنان سفارت آمریکا را که در شمال صنعا مستقر بودند، آزاد کنند.

 

  • نویسنده : جعفر جعفری
  • منبع خبر : مژده خبر