مژده خبر_ یادداشت ویژه امروز مژده خبر به قلم رسول مرادی فعال رسانه‌ای است که باهم مرور می‌کنیم.

عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه این روزها موضوع چه کسی استاندار کرمانشاه می شود؟ به سوژه داغ و پربحث محافل مختلف در استان تبدیل شده است گفت: در این بین نام دهها نفر بعنوان استاندار آینده و احتمالی کرمانشاه برده می شود که البته بیشتر آنها گمانه سازی است و به اعتقاد کارشناسان بسیاری از این نام ها، توان لازم برای استاندار شدن را ندارند.
رسول مرادی افزود: به جای بازی نام، شهرت، شهر؛ بهتر است به دنبال ویژگی های یک استاندار شایسته مانند تعهد، تخصص، کارنامه و برنامه مناسب، روحیه مسئولیت پذیری و پاسخگویی بود و هرکس به این ویژگی ها نزدیکتر است بعنوان گزینه استانداری کرمانشاه مطرح و مورد حمایت قرار گیرد.
وی می گوید: احساس می شود هدف بعضی ها از مطرح کردن نام برخی افراد بعنوان استاندار احتمالی کرمانشاه میزان تعهد و توانمندی آنها نیست بلکه میزان نزدیکی این نامها به آنها و احتمال تامین بیشتر منافع آنهاست.
عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب استان کرمانشاه می گوید: در این روزها حتی به بعضی از بزرگان استان برای آگاهی از نظر و توصیه آنان در انتخاب استاندار مراجعه نشد و این شکل از قدرت طلبی و خود رای بودن پیامدهای منفی و پرزیانی برای استان پرظرفیت و درعین حال پرمشکل کرمانشاه دارد.
این کارشناس و فعال رسانه معتقد است توسعه استان در گرو توسعه افکار است و تا زمانیکه منافع عمومی بر منافع شخصی و حزبی ترجیح داده نشود نباید منتظر رونق و پیشرفت جامعه بود.
رسول مرادی خاطرنشان کرد: شورای وحدت نیروهای انقلاب استان کرمانشاه با هدف رشد و تعالی استان اهتمام جدی و ویژه دارد تا سند توسعه کرمانشاه را که کارشناسان مجرب آنرا تهیه و بروز رسانی کرده اند ملاک عمل مسئولان قرار گیرد و انتظار می رود انتخاب مسئولان آینده و ابقاء آنها در مسئولیتشان بر اساس این سند و میزان موفقیتشان در اجرای آن صورت گیرد نه لابی گری و منفعت طلبی برخی افراد پرنفوذ.
وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه و کشور در این شرایط خاص، جای آزمون و خطا و فرصت سوزی نیست ابراز امیدواری کرد دولت جدید و دلسوزان جامعه در انتخاب مسئولان فقط شایسته سالاری را مورد توجه قرار دهند و ضروری است به جوانان شایسته بیش از پیش میدان دهند.

  • نویسنده : رسول مرادی کارشناس و فعال رسانه
  • منبع خبر : مژده خبر