مژده خبر- در بسته خبری پیش رو، مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

🔵 سفر رییس‌جمهور به سیستان و بلوچستان
رییسی دومین سفر استانی خود را به حوزه سواحل مکُران در چابهار اختصاص داد و از طریق فرودگاه کنارک با استقبال استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان وارد این شهرستان راهبردی شد.

🔵 بازدید دادستان تهران از زندان اوین
القاصی‌مهر، صبح امروز به همراه جمعی از مسئولان دادسرا و دادستان‌های مناطق مختلف استان، از ندامتگاه اوین بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل قضایی زندانیان و مددجویان حاضر در این زندان قرار گرفت.

🔵 دولت رئیسی ورود به گفتگوهای وین را پذیرفت
در گفتگوی تلفنی هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان با وزیر امور خارجه ایران، امیرعبداللهیان با اعلام اینکه اصل گفتگوهای وین قابل قبول است و انجام میشود، اما مذاکره ای را قبول داریم که به رفع واقعی تحریمها و تامین حقوق حقه ایران بیانجامد، به تروئیکای اروپایی توصیه کرد رفتار خود را تغییر داده و به بی عملی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام خاتمه دهد.

🔵 جنتی: دولت رسیدگی به معیشت مردم را تسریع بخشد
رئیس مجلس خبرگان رهبری: با روحیه جهادی که از رئیس‌جمهور سراغ داریم باید در رسیدگی به امور معیشتی مردم که از اولویت‌های برنامه ایشان است، سرعت گیرد. فرصت ۴ ساله خدمت به مردم در جایگاه ریاست‌ جمهوری فرصت کوتاهی است، باید از این فرصت کوتاه برای خدمت به مردم حداکثر استفاده را کرد.

🔵 زاکانی، رسما شهردار تهران شد
علیرضا زاکانی با حکم وزیر کشور دولت رئیسی، به صورت رسمی کار خود را در شهرداری تهران آغاز کرد.

🔵 ایران در قله پیک پنجم کرونا
نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا در تهران با تاکید بر اینکه هم اینک به قله پیک پنجم رسیده‌ایم، به مردم توصیه‌ کرد که در اماکن عمومی استفاده از دو ماسک اجباری است و یا استفاده از ماسکِ فیلتردار، ارجح است. همچنین بر اساس آمار وزارت بهداشت روز گذشته ۵۹۵ نفر دیگر بر اثر کرونا جان باختند.

🔵 ۱۹ میلیون دوز واکسن هفته آینده وارد کشور می‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون مصلی اردبیل: واردات واکسن از دیروز سرعت گرفته و در هفته آینده نیز ۱۹ میلیون دوز واکسن وارد کشور شده و در شبکه تزریق قرار می‌گیرد. تا آخر شهریور ماه تعداد واکسن وارداتی به کشور به ۴۰ میلیون دز افزایش خواهد یافت. برنامه دولت این است که پوشش واکسیناسیون در کشور هم سرعت گرفته و هم افزایش یابد و برای این منظور نیاز به مشارکت تمام دستگاهها و مردم است‌.

🔵 ایران صادرات گاز به عراق را کاهش داد
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که صادرات گاز طبیعی ایران به کشور عراق طبق‌ توافق‌نامه‌ای با این کشور و با اعلام قبلی کاهش یافته است. وی تصریح کرد: ایران از دو هفته پیش این کاهش صادرات را به عراق اعلام کرده بود و براساس توافق‌نامه این مقدار کاهش صادرات تا شش ماه ادامه دارد. او تاکید کرد هرچند بخشی از این بدهی‌ها همچنان پابرجاست اما کاهش صادرات به دلیل بدهی عراق به ایران نبوده و طبق توافق‌نامه با آنها انجام شده است.

🔵 پیروزی ایران بر سوریه
شاگردان اسکوچیچ در گام نخست مقابل سوریه با گلزنی کاپیتان جهانبخش، بازی را یک بر صفر بردند.

🔵 کشتی ایرانی وارد آب‌های سوریه شد
روزنامه الاخبار لبنان گزارش داد که کشتی ایرانی حامل سوخت که سید«حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در سخنرانی چند هفته قبل خود اعلام کرده بود به سمت لبنان حرکت کرده، دیروز وارد آبهای منطقه‌ای سوریه شد. محموله این کشتی بعد از تخلیه در یکی از بنادر سوریه توسط تانکرهایی به لبنان منتقل خواهد شد. بر اساس این گزارش بخشی از محموله این کشتی توسط حزب‌الله به بیمارستان‌های دولتی داده می‌شود و همچنین یک شرکت خصوصی وابسته به حزب الله ساز و کار توزیع سوخت به موسسات خصوصی و مراکز تولید برق را بر عهده دارد. منابع همچنین اعلام کردند، دو کشتی دیگر ایرانی نیز با همین ساز و کار محموله‌های خود را به لبنان می‌رسانند که البته مشخص نیست بار آنها سوخت مازوت یا بنزین و یا هر دوی آنها است ضمن اینکه احتمالاً کشتی چهارم نیز به زودی از سمت ایران به لبنان حرکت خواهد کرد.

  • نویسنده : عمار
  • منبع خبر : مژده خبر